Beslutsångest

Tankarna snurrar i mitt huvud just nu, som de har gjort i två veckor nu...
 
Säga Ja, och chansa att jag kan ta hand om tre barn under 5 år, eller...
 
Säga Nej, och chansa att jag får en ny bra matchning, med ett eller två barn. Det som jag känner mig mest säker och bekväm med.
 
Jag måste bestämma mig den här veckan...
 
 




Fanny

Men snälla Elisabet. Om du känner dig mest bekväm med 1-2 barn varför har du då för bövelen haft 3-4 barn på din ansökan? Varför gör du allt så komplicerat för? Åk bara! Du kan alltid gå i rematch och hitta en ny familj om det är så svårt!!!!

Svar: Jag har pratat mycket med Stockholmskontoret om jag ska ha 2 eller 3 barn i min ansökan. Är det små barn så känner jag mig mest bekväm med 1 eller 2 barn. Är det 3 barn, och 1 eller 2 av barnen är lite äldre och går i skolan, är en stor skillnad än 3 små barn. Därför har jag haft kvar 3 barn i min ansökan tills nu.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 00:38:37
Din blogg/hemsida: http://Settledinwashington.blogg.se
Esmeralda

Men förihelvete du har haft över 120 matchningar, det kommer inte komma en bättre matchning. Sluta komma med dåliga bortförklaringar, antingen tar du den här familjen eller så går du ur programmet och börjar jobba på mcdonalds. Du kommer aldrig komma iväg i den här takten

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 00:53:58
Anonym

ÅK! Ta chansen! Alla au pairer tror de inte ska klara ta hand om barnen men lovar dig, det löser sig. Du har ju alltid föräldrarna där som kommer hjälpa dig. Du kommer möta många motgångar men även så himla många framgångar.
Var inte rädd för att tacka ja!!!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 00:54:07
Josefin

Hej Elisabet. Jag förstår din känsla och oro att inte klara det. Jag har varit i 2 olika familjer (gick i rematch) min första familj var 2 barn (20 månader och 5 år) och min nuvarande familj är 4 barn (10 månader, 3 år, 5 år och 7 år) precis som du så velade jag över antalet barn men valde att ta risken och chansa. Min värdmamma jobbar inte jättemycket så man kan säga att hon är stay at home mum. Jag kan säga att jag är så himla glad att jag tog chansen. Att ta hand om dessa 4 barn är så mycket lättare än mina 2 förra. Det handlar inte om hur många barn utan vilka barn, kemi och föräldrarna. Det låter som en jättebra familj och ni låter som en bra match. Jag tycker att du ska ta chansen!!!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 02:45:44
Sofia - Au pair i Maryland

Elisabet jag tror ärligt inte att du kommer att få denna chans igen. Nu måste du tänka efter om du verkligen vill bli au pair? Är det någonting som du tror skulle passa dig? Om du kommer fram till att du vill bli det så tycker jag att du ska köra på denna familj! Det verkar som en bra familj och ni verkar passa varandra, men var beredd på att ingen familj är perfekt. Det kommer alltid vara någonting som du kommer störa dig på och saker som man gör som familjen inte tycker om. Hoppa på tåget nu! Att det är tre barn ska du inte se som ett hinder. De är vana att alltid vara tre och du kommer få hjälp av värdmamman! Det kommer du klara! Kom igen nu! Ta denna familj eller lägg ner!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 03:20:42
Din blogg/hemsida: http://ingenblogg.se
Anonym

Ååååk...............

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 06:50:06
Anonym

När jag åkte som au pair (2010) så ansökte jag om max 2 barn, jag hamnade i en familj med 4 barn.
inte alls som jag tänkt mig, MEN det blev alldeles kanon, barnen var toppen, kemin stämde, jag bara körde på! - det är familjen du ska till, och känner du att det passar, så spela det ingen roll om där är 1 eller 5 barn, för finns allt där, så fungerar det ändå tillslut.

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 10:13:36
Ellen

Det är NU eller ALDRIG!!!
Chansa! Funkar det inte kan du gå in i rematch, men då vet du att du tog chansen och att du försökte. Vem vill titta tillbaka på sitt liv o se alla saker man inte vågade? Tror hellre man ser tillbaka och är nöjd över hur målmedveten man var. Jag vet att du läst min blogg om mitt hemska au pair äventyr som slutade med att jag fick fly med endast mitt pass från huset. TROTS hur det gick för mig har jag aldrig ångrat att jag åkte som au pair. Har träffat vänner för livet, lärt mig om den amerikanska kulturen och lärt mig otroligt mycket om mig själv och växt som person. ÅK, ÅK, ÅK!!!

Svar: Ja, jag har läst din blogg. Om allt du har upplevt under din tid som au pair i USA...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 11:17:40
Din blogg/hemsida: http://www.dream-live-remember.blogspot.com
Elin

Åker du inte iväg till den här familjen så tycker jag du ska gå ur matchningsprocessen för du vill uppenbarligen inte det här. Två familjer av 120 (!!) har velat ha dig som au pair, och att inte ta chansen då är helt sjukt! Vad har du att förlora egentligen? Oavsett om du klarar av året eller inte kommer du att utvecklas på flera plan av att jobba som au pair! Vad är det som håller dig tillbaka? Känns inte som att du egentligen vill bli au pair, och då är det ju onödigt att ta upp Cultural Cares och värdfamiljers tid!!

Svar: Om jag verkligen inte ville det här, så hade jag inte väntat så länge på att hitta den rätta värdfamiljen... Det har varit fler än två familjer som har varit intresserade av mig, men några av familjerna har jag valt av avsluta kontakten med för det har inte känts rätt från min sida... Jag har inget att förlora! Jag vill bli au pair!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 15:22:48
Anonym

3 barn under fem år är lättare än 3 barn över 5 år!!!!!!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-07 21:59:15
Malin

Skojar du med mig?? Säg ja och ååååååååååååk! Come on...väljer du inte den här familjen kan du lika bra lägga ner och göra något annat med ditt liv. Fortsätter du i den här takten kommer du snart vara för gammal för att bli au pair. Den perfekta matchningen finns inte för det finns inga perfekta familjer. Ta chansen!! Jag har varit en Au Pair i snart två år och har inte ångrat en sekund. Vill att även du ska få uppleva detta fantastiska äventyr så kom igen!!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-08 19:39:53
Din blogg/hemsida: http://nobloggio.xn--kkkkk-lra.se
Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Jag tycker du ska säga ja, som många andra skriver till dig; det finns ingen perfekt familj. Jag tror absolut du kommer in i det!!!
Jag ska till en familj med 3 barn under 5 år och har haft hand om så små men kanske inte så många, men jag tror att man lätt kommer in i det. Känns familjen bra i övrigt ska du välja dom tycker jag..

Kommentaren skrevs den: 2013-03-09 03:31:54
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Sofia

Kom Igen du måste ju uppdatera oss!!! :D Hur får det?!?

Svar: Fick ett lite oväntat mail från värdmamman idag...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-10 16:10:18
Anonym

Tell us about it then =)

Kommentaren skrevs den: 2013-03-10 23:16:37

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: