En månad kvar

Idag ringde de från Stockholmskontoret. Och idag fick jag reda på att jag har ca en månad på mig att hitta min värdfamilj.
Eftersom jag har varit i matchningsprocessen så länge som jag har varit, så kommer det snart att bli att jag kommer att matchas med en del familjer som jag har varit matchad med tidigare.
Men vi kör på som vanligt i en månad till. Sen får vi se...
 
Just nu hoppas jag på ett mirakel! Och att även min värdfamilj ska finns där ute. Jag har inte förlorat hoppet än...
 
Under den här månaden så ska jag göra klart min ansökan hos SI. För om jag inte hittar min värdfamilj hos CC, så har jag en chans hos SI.
Men såklart så hoppas jag att värdfamiljen finns hos CC, för CC har alltid varit mitt förstahansval, och jag har altid fått bra hjälp från personalen på Stockholmskontoret. 




Anonym

Tips: CC suger när man kommer till USA, de skiter totallt i au pairerna och lyssnar bara på familjerna. Jag har inte haft några problem med 99% av alla som haft problem som ja känner har sagt att de inte fått någon hjälp av CC och att de aldrig skulle rekommendera de till nån.

SI är de ja hört är de bästa när kommit hit, och gillar deras matchnings system 100 gånger mer än CC oxå!

Svar: Tack för tipset!
Får se om det blir CC eller SI jag åker med... Jag hoppas såklart att det blir CC, men hittar jag inte min värdfamilj inom tre veckor, så hoppas jag verkligen att de finns hos SI!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-27 03:47:50

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: