Jag hade bestämt mig...men inte värdmamman

Jag och värdmamman har mailat fram och tillbaka, och jag har fått svar på de frågor jag har haft.
 
Igår skickade jag ett mail till värdmamman att jag hade tänkt väldigt mycket, och att jag hade tagit ett beslut.
Då fick jag svar tillbaka idag, att hon för en vecka sen hade hittat en annan au pair också, och att det står mellan henne och mig just nu.
 
Jag har alltid fått den uppfattningen att de ville ha mig som deras nya au pair, och de har värdmamman också sagt till mig tidigare... Och vi har mailat den här veckan, men hon har inte sagt något om det.
 
Och nu får man det här mailet. Ganska oväntat.




Anonym

Elisabet, nu galler det att du verkligen visar intresse och framatanda om familjen ska valja dig. Jag har foljt din blogg under en tid (jag ar en vardmamma och en av vara au pairer berattade om din blogg) och hoppas att du hittar din familj snart. Men efter att sjalv ha haft manga au pairer, sa maste jag saga att jag inte riktigt kanner att du vagar. Sa jag hoppas det loser sig och att du vagar pa RIKTIGT. Men jag kan saga dig att vardfamiljer vill ha nagon som VERKLIGEN vill vara hos dem, som ar engagerad, utatriktad och framat - och visar alla de sidorna - sa ta fram de sidorna nu och "step up"! Lycka till fran en vardmamma.

Kommentaren skrevs den: 2013-03-11 14:05:44
Vardmamma (samma som ovan)

Elisabet, jag maste aven namna att nar vi letade efter var nuvarande au pair, sa hade vi forst inte ens tankt prata med henne, eftersom vi tittade pa flera som hade mycket mer erfarenhet. Men hon emailade och oss och visade starkt intresse. Hon vann oss over med sin positiva energi och framatanda. Pa slutet pratade vi med 2 mojliga au pairer - och aterigen var det hennes attityd och starka intresse som hon visade som gjorde att vi valde henne over den andra tjejen som hade mycket mer erfarenhet. Sta pa dig, visa intresse - familjer gillar verkligen det! Det har ar inte laget att sitta still och "vanta" pa dem.

Svar: Tack för tipsen!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-11 14:32:10
e

så går det när man väntar för länge, familjerna får hela tiden in nya au pairer eftersom de kan ha 3 stycken på sin sida samtidigt, det går inte att vänta i veckor, då tar de såklart en annan!

Kommentaren skrevs den: 2013-03-11 18:18:59
sarah

Visa mycket intresse nu, hoppas verkligen du kommer iväg!! jag har följt dig ganska länge och även skrivit till dig förut!
Verkar vara en bra familj och nu har du ju kommit så långt!!
Håller tummarna för dig!

Svar: Jag mailade till värdmamman och skrev att jag gärna ville bli deras nya au pair, med tyvärr så valde de en annan tjej.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-11 19:36:30
Din blogg/hemsida: http://sarahgruddpers.blogspot.com
Fanny

Elisabet. Något du inte verkar förstått än är att en värdfamilj inte bara pratar med en aupair åt gången. Vi "blivande" aupairer får bara ha kontakt med en familj i taget medan värdfamiljerna får upp 3 tjejer på sin profil som de kan ha kontakt med på samma gång. Väljer de att tacka nej till en så kommer en ny upp på en gång. Vilket betyder att under den här fruktansvärt långa tiden som du tar på dig att bestämma dig, har de säkert pratat med 3-4... (om inte fler) tjejer.
Min värdfamilj pratade också med en annan tjej samtidigt som mig och i sista stund stod det mellan henne och mig, det fick inte jag heller veta förrän jag kom dit. För dig är det en fördel att veta det för då kan du verkligen visa framfötterna. Skicka ett mail nu och skriv att du gärna vill bli deras aupair. Inget mera tjaffs nu! ÅK!!!!!!!!!!!!!

Svar: Jag har alltid vetat att värdfamiljerna blir matchade med tre au pairer samtidigt, medans au pairer bara blir matchade med en familj i taget. Värdmamman själv sa till mig de två första skypesamtalen vi hade, att de inte matchades med fler au pairer, att de bara var matchade med mig just då... Jag skickade ett mail till värdmamman där jag skrev att jag verkligen gillade dem, och att jag gärna skulle vilja bli deras nya au pair! Tyvärr, så valde de en annan tjej. Men kan säga att, hade de valt mig så hade jag åkt! Utan tvekan!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-13 00:02:46

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: