Match #26

 
Idag fick jag min tjugosjätte match.
 
Familjen bor i: Middleton, Massachusetts.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 10 år, Pojke 7 år, Pojke 5 år.
 
Det här är en svensk familj.
 
Den här familjen valde jag att släppa direkt. För jag kände direkt att det här är inte den rätta familjen för mig.




Evelina

Elisabet,
hur kan du direkt känna att detta inte är en bra match för dig när du enbart läst deras skriftliga ansökan? jag är verkligen nyfiken på vad du har för tankesätt och hur du direkt kan avgöra det utan att ha haft någon kontakt med dom innan.
med tanke på hur länge du varit i den här processen och hur många matchningar du faktiskt haft borde du snarare ge alla familjer du matchas med en chans. kanske ändras din uppfattning helt när du pratat med familjen? trots att du känt annorlunda innan.
detsamma gäller ju familjer med fler än två barn, kanske finns det en förklaring till varför du blivit matchad med just dom och kanske har dom en speciell plan för hur du ska kunna ta hand om barnen på ett bra och tryggt sätt.

sluta se problem och öppna ögonen för att varje ny matchning är en ny möjlighet!
Come on!


Svar: Just med den här matchningen så var de tydliga i sin ansökan att de ville ha en au pair som hade erfarenhet att ta hand om pojkar i den åldern som deras pojkar var i. Eftersom jag har mest erfarenhet med med barn under 5 år, och knappt någon erfarenhet alls med äldre barn, så kände jag på en gång att det här inte var rätt familj för mig.

Jag ger alla matchningar en chans... min uppfattning har ändrats en del gånger med familjer som jag har pratat med. Vissa gånger så har jag ändrat uppfattning, och fått en bra känsla, men en del gånger har det också hänt att jag har inte fått en lika bra känsla. Men alla familjer som hör av sig till mig och vill prata mer med mig, de pratar jag självklart med.

Jag är öppen att ta hand om tre barn, beroende på åldern på barnen. Är det tre små barn, då kan jag känna en del gånger att det är för mycket för mig. Är det en familj som har små barn, då föredrar jag max 2 barn. För det är det jag känner mig mest säker med. Men är det en familj med tre barn, och något av barnen är några år äldre, då känns det mer okej.

Jag hoppas på mirakel just nu, för jag vill verkligen åka!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-20 23:17:55
Din blogg/hemsida: http://evelinasliv.spotlife.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: