Au Pair ansökan godkänd

I onsdags fick jag ett mail från Au Pair in America att min ansökan har blivit godkänd.
 
Jag fick även ett mail från personalen på Malmökontoret att min ansökan har blivit godkänd i London, och att familjer nu kan kontakta mig.
Fick även mail med en massa info som jag skulle läsa igenom. Det var information gällande min ansökan och hur det fungerar under matchningsprocessen.
 
Det stod även att det normalt tar 3-4 veckor innan det händer något med min ansökan, och att den normala tiden för en matchning är 1-4 månader.
Mycket beror på hur många barntimmar man har. Eller hur långt det är kvar till tidigaste avresedatum. Även om man har en video med i sin ansökan. Och att videon är väldigt viktig. Många familjer anser inte att ansökan är komplett utan en video.
 
Får se hur lång tid det tar innan den första familjen kontaktar mig... Jag hoppas det är snart.
Jag ser fram emot att gå in i matchningsprocessen igen, och jag hoppas verkligen att det går bättre nu än det har gått tidigare...
 
Videon? Ni som läser här, har ni några tips? Den ska vara 1-2 minuter lång.
Jag har jobbat med min video nu i veckan, och jag har två olika versioner. En där jag bara pratar, och en som är en blandning av prat och bilder och låtmelodi i bakgrunden. Vad tycker ni?
Jag frågade Peter på Malmökontoret, och han sa att man kan ha en video där man blandar med både prat och bilder, för då ser en del familjer att man är kreativ och har lagt ner lite tid på videon. Men det gick också bra att bara prata. Det viktigaste var att man hade en video.




matilda

Hej!

jag hade bara prat i min! Satt bara på sängen och pratade :) Vissa tycker att det är tråkigt men jag har också fått beröm för den för att den var inriktad på jobb och inte på fritid i USA, så det viktigaste är vad du säger och att du försöker visa din personlighet! :) Lycka till!

Svar: Tack för tipset!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-05-27 01:14:55
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
Josefin

Håller på med min video just nu också. Tycker det är jättesvårt att låta naturlig framför kameran när jag pratar, blir jättestelt :S
Men min plan är att jag står ute i trädgården och filmar när jag pratar, och sen nån bild på ett barn jag passat när jag pratar om det i videon :)
Har sett andras på youtube och vissa har ju ha skitavancerade videos!
Skönt när man läser här att andra är mer inne på samma spår som jag med en enkel video! :)

Svar: Tack för tipsen! Jag tycker också att det är svårt att låta naturlig framför kameran...
Jag gjorde en video med CC, som jag blev nöjd med, men jag vill göra en helt ny den här gången. Jag har en helt ny ansökan, då vill jag ha en helt ny video också...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-05-27 19:42:08
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/
malin

blanda lite, många av familjer kontaktade mig för de älskade min video, att den var lite rolig, med bilder och lite galenskaper! min var enkel, en med nån bild då&då och nån låt, sen lite snack :)

Svar: Tack för tipsen!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-05-28 14:52:44
Din blogg/hemsida: http://wakoo.blogg.se
Anna

Lycka till! Hoppas du hittar en bra familj :)

Svar: Tack så mycket!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-09 23:28:08
Din blogg/hemsida: http://annamarialouiseholm.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: