Pratat med Match #27 - Au Pair in America

Igår så pratade jag med match #27.
 
Det här är andra gången som jag är matchad med den här familjen. Första gången så hörde de inte av sig, så jag trodde att de inte var intresserade. Sen några dagar efter att matchningen försvann från min profil, så fick jag samma matchning igen. Men det tog några dagar innan de hörde av sig den här gången också.
Vi har mailat lite kort några gånger, och värdmamman har skrivit att de är intresserade av att prata med mig.
Vi har försökt att hitta en tid då båda har haft tid, och det har inte varit det lättaste.
Värdmamman berättade i ett mail varför de inte har hört av sig så mycket, och det är för att de håller på att flytta, så de har knappt haft någon tid.
I fredags så skickade jag ett mail till värdmamman vilka tider som jag hade tid att prata i helgen, men jag fick inget svar tillbaka, så jag tänkt att de inte hade tid att prata den här helgen.
 
Men igår kväll så ringde värdmamman. Vi pratade i ca 45 minuter.
Jag visst inte att hon skulle ringa, så samtalet var helt oförberett, och jag hade inga frågor nerskrivna, men jag tyckte det gick bra ändå. Samtalet flöt på bra hela tiden tyckte jag. Och jag fick ett bra intryck av henne.
 
Hon berättade om familjen, barnen och området de ska flytta till. Hon hade även några frågor till mig.
Även jag fick ställa frågor som jag kom på.
 
Hon berättade en ärlig bild av hur det skulle kunna vara att ta hand om barnen, och hur hon upplever att det är att ta hand om barnen: att det kommer att bli mycket jobb med tre små barn, hur tvillingarna är mot varandra - snälla, men bråkar ganska ofta, hur det är när man är vid ute med dem t ex vid lekparken - att de ibland händer att de kan springa runt, så man måste vara uppmärksam hela tiden så det inte händer något, vad barnen tycker om att göra. Hon berättade även att hon tror inte att de kommer att reagera så bra när nya bebisen kommer, utan att det kommer att ta några veckor innan de har vant sig med en ny bebis. Men hon berättade att de är väldigt anpassningsbara, för de har de i alla fall varit när de har kommit någon som ska ta hand om dem, de var så i början när deras nanny började, och hon tror att de kommer att bli så med den nya bebisen också.
Jag uppskattar mer när de är ärliga och berättar om hur det är, för då kan man verkligen få en bra bild av hur det skulle kunna vara att ta hand om deras barn, än om de inte skulle berätta om hur det är, och säger bara bra saker, för så är det inte alltid, alla barn har dagar då de inte lyssnar, eller gör tvärtemot vad man säger, eller bara skriker och gråter en hel dag. Då tycker jag det här är bättre, att de är ärliga från början, så man får en bra bild direkt av hur barnen är.
 
Vi får se hur det går...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: