Match #26 - Au Pair in America

 
Idag fick jag min tjugosjätte match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Westport, Connecticut.
Familjen: Pappa, Mamma och två, snart tre barn.
Barnen: Flicka 3 år, Pojke 1,5 år, bebis, bf mars 2014.
 
Det tar ca 1 timme med tåg att åka till New York City från Westport.
Mamman i familjen är en stay-at-home-mom.
De har en hund.
 
De var väldigt tydliga i sitt essay av vad de förväntar sig av deras nya au pair. De måste vara en tjej som är bekväm med att mamman kommer att vara hemma tillsammans med au pairen stora delar av tiden.
Au pairen kommer att jobba de flesta helger. Och efter att bebisen är född så kanske de kommer be au pairen att mata bebisen under natten några gånger i veckan.




Matilda

Man är inte tillåten att jobba under natten med SI! I alla fall inte regelbundet utan i så fall bara om en oväntad situation skulle uppstå :) kan vara bra att veta :)

Svar: Jag ringde till Malmökontoret och pratade med Peter, och han skulle kolla upp hur det var. Det han visste var att man inte fick vara själv med barnen på natten. Och skulle man jobba natt, så räknas timmarna även om barnen sover. Men han skulle kolla upp hur det var, så skulle han återkomma.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-08 07:25:29
Belle

Hade inte varit någon familj för mig iaf. Hur känner du?

Svar: Det här känns inte som familjen för mig... Det stod i deras essay att au pairen måste vara beredd att jobba natt några gånger i veckan, men det stod inget om hur au pairen skulle jobba på dagen. För jobbar man natt och tar hand om bebisen, så kan man ju inte jobba på dagen och ta hand om de andra barnen. Jag önskar att de hade skrivit mer i deras essay om hur au pairen skulle jobba, om hon jobbar på natten. Så det här är inte den rätta familjen för mig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-08 11:59:25
Stephanie

Jag bor ca 10 min från Westford och det är en underbar stad!

Svar: Menar du Westport? Eller ligger Westford och Westport nära varandra?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-10 04:15:14
Din blogg/hemsida: http://stephaniekr.blogg.se
Anonym

Elisabeth du skrev ju nyss att du skulle chansa i förra inlägget, varför dissa en familj redan?! :)

Svar: Jag skrev att jag ska chansa, och det stämmer... Om det känns bra.
Jag blev fundersam till den här familjen när jag läste deras essay. Det stod att au pairen måste vara beredd att ta hand om bebisen på natten, så de kan ta ikapp lite sömn. Men de stod inte något hur au pairen skulle jobba på dagarna. Jag skulle inte ha något emot att jobba natt någon gång ibland, men då kan man inte jobba på dagen. Hade önskat att det stod mer om schemat. Det enda som de betonade i deras essay var att au pairen måste vara beredd att jobba de flesta helger och jobba natt några gånger i veckan. Det var även andra saker jag blev fundersam till när jag läste deras essay.
Man kan ändra uppfattning om en familj när man pratar med dem, det vet jag, men just nu känns det här inte som den rätta familjen för mig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-10 23:38:25
Stephanie

Menade så klart westport! Autocorrect är inte alltid bra ;)

Kommentaren skrevs den: 2013-10-14 04:12:25
emelie

Hej. Jag tycker det är starkt utav dig att hålla ut i matchningsprocessen så länge. Men jag undrar vad du gör annars? Vad jobbar du med? Din blogg handlar ju bara om aupairandet, det hade vart kul och läsa om något annat. Får du fler eller färre matcjningar med SI?

Svar: Tack! Och grattis till dig, för att du har hittat din värdfamilj! :)
Jag får fler matchningar med SI som hör av sig än vad jag fick med CC. Med CC fick jag väldigt många matchningar, men det var bara några som hörde av sig. Med SI hör de flesta av sig, inte alla, med nästan alla som jag har blivit matchad med hör av sig.
Jag ska kanske börja skriva lite mer här på bloggen, om vad jag gör på dagarna, ska fundera lite på det...
Just nu gör jag inte så mycket alls, jag var på en förskola tills i juli, men just nu har jag inget jobb.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-14 06:44:35
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: