Skype med Match #25 - Au Pair in America

Jag skickade ett mail till match #25 där jag skrev att jag var intresserad av att veta mer om dem.
Vi bestämde att vi skulle skypa idag kl.7, svensk tid. Eftersom det är 9 timmar tidsskillnad mellan Sverige och Kalifornien, så var det ganska svårt att hitta en tid som passade. De kunde på kvällarna, så då var det bara att gå upp tidigt för att skypa, men det gjorde inte så mycket.
 
Vi pratade i 47 minuter. Och jag fick träffa och prata med hela familjen.
 
Föräldrarna berättade lite om deras tidigare erfarenheter med au pairer, frågade hur säker jag var på att köra bil i en stad och vilken barnerfarenhet jag har.
Tjejerna hade också några frågor till mig och det var vilken min favoritfärg var, och om jag tycker om att springa.
 
Jag fick även mer information om hur det skulle vara med au pairen och barnvakten.
Helst vill de ha en au pair som känner sig trygg med att ta hand om alla tre barnen, men hittills så har de inte hittat en sådan person än. De har en barnvakten nu som mest tar hand om bebisen några timmar per dag. Hur ansvaret skulle delas upp mellan au pairen och barnvakten skulle bestämmas mer när de hade valt au pair.
Barnvakten som de har beskrev mamman som en "grandmother". Som knappt pratar engelska.
 
Jag fick ett mail från värdmamman för några timmar sedan, och hon skrev att de gillade mig, men de ville inte ta något snabbt beslut. Och de skulle eventuellt prata med några fler au pairer. De skulle skicka ett mail om några dagar med deras "au pair handbok", där det står om deras husregler och au pairens ansvar. Och när jag hade läst igenom den, så kunde vi skype igen om jag ville det, och om jag hade några frågor.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: