Skype med Match #30 - Au Pair in America

Har precis avslutat skype-samtal med match #30. Vi pratade i 29 minuter.
 
Jag pratade med både mamman och pappan. Jag tyckte det gick bra att prata med mamman, hon ställde några frågor, och jag fick reda på en del om familjen.
Men när jag pratade med pappan kändes det väldigt stelt, han hade några frågor, men annars var det mest mamman som pratade. Jag fick även möjlighet att ställa de frågorna jag hade.
 
Mamman jobbar hemifrån. Även pappan jobbar hemifrån vissa dagar.
Så det kommer för det mesta vara någon annan vuxen i huset med au pairen. Även om föräldern jobbar, så finns den där, om det skulle hända något, eller om au pairen skulle behöva hjälp med barnen ibland.
 
Au pairen ansvarar inte för att ta hand om hundarna under dagen. Eftersom mamman jobbar hemifrån så kommer hon att ta hand om hundarna på dagarna. Vill au pairen gå ut och gå med dem när hon är ledig, så får hon gärna göra det, men det är inget hon behöver.
 
De skulle höra av sig igen om några dagar. De hade pratat med fler au pairer och de skulle meddela om de ville skypa igen. Jag fick även skicka mail till dem om jag hade fler frågor.




Emelie

Maila dem och fråga fler frågor, säg att det kändes bra och att de verkar som en bra familj. Många familjer hör inte av sig igen om inte du själv gör det efter skypen, även om de kanske gillade dig. Tror det är viktigt att hela tiden visa att man är intresserad trots att det kanske inte är den familjen du väljer i slutändan. Har du bokat in nån skype med de andra familjerna du fick?

Svar: Tack för tipset! Just nu så har jag två andra familjer som är intresserade av att skypa med mig. Familjen i Texas och familjen i New Jersey. Jag har mailat förslag på tider jag kan skypa, men jag har inte fått något svar tillbaka än.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-24 04:41:31
Din blogg/hemsida: http://emelieenstrom.blogg.se
Tess

Hur kändes familjen då?

Svar: Det kändes okej. Vi har en del gemensamma intressen. När jag pratade med värdmamman tyckte jag det kändes bra, men när jag prata med värdpappan kändes det väldigt stelt. Så jag kan väl säga att jag har blandade känslor om familjen. De pratade med fler au pairer, så de skulle höra av sig igen om några dagar.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-24 07:32:25
Din blogg/hemsida: http://hedstrand.devote.se
emelie

Du har ju varit i matchningsprocessen mycket längre än jag, men bu har jag gjort ett inlägg med tips, kolla gärna in! :)

Svar: Tack för tipset!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-24 09:10:52
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se
julia

Till Denver ska ju jag! Eller en bit utanför men i alla fall, verkar som en fin stad och Colorado är ju döfint på alla bilderna! :) Måste bara säga att jag tycker du är otroligt stark, fortsätt stå på dig och åk inte bara för att åka. Jag tycker inte det låter kul med rematch i alla fall, vänta tills magkänslan säger JA. Sen är det ju sant att man aldrig kan veta innan man är där, men det ska nog kännas toppen innan man åker. Du är verkligen ett super exempel på att man ALDRIG ska ge upp på sin dröm! Håller tummarna att någon av dessa matcher är den perfekta, och uppdatera gärna lite oftare, är ju så nyfiken hur det går!! :) Kramar

Svar: Tack så mycket för din kommentar! Det är verkligen positivt att läsa en sån här kommentar av någon. :)
Jag läser din blogg, så jag visste redan att du ska till Denver. :) Och jag håller med dig, Colorado verkar vara fint på alla bilderna!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-25 21:43:29
Din blogg/hemsida: http://juliahelenas.blogspot.fi

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: