Update, Match #25 - Au Pair in America

Match #25 var inte det rätta familjen för mig.
 
Värdmamman skickade deras "au pair handbok till mig", och den var på 15 sidor.
I den stod det om allt husregler, au pairens ansvar, au pairens schema, och vad de förväntar av au pairen.
 
Jag kände det redan på en gång när jag läste deras essay att det här var inte den rätta familjen för mig, men jag gav dem en chans ändå. Vi skypade, och jag tyckte det gick okej, men när jag läste deras "au pair handbok" så kände jag att det här var inte den rätta familjen för mig.
 
Så jag skickade tillbaka till värdmamman och skrev att jag kände att de inte var den rätta familjen för mig. Men jag önskade dem lycka till att hitta en au pair till deras familj.
 
När jag fick den här matchningen så fick jag en del kommentarer, både positiva och negativa.
För jag skrev att jag tänkte på om jag skulle ge dem en chans eller inte.
Jag vet att man inte lär känna en familj från deras essay, och man kan ändra uppfattning om en familj när man har skypat/pratat med dem, det har hänt för mig.
Och jag vet att man ibland måste chansa när man väljer värdfamilj.
Jag kan skriva här nu, att får jag en värdfamilj som vill ha mig som deras nya au pair, och det känns bra, då kommer jag att chansa!




Anonym

hej, jag tänkte bara om man kunde få kontakt med dig via mail? jag skrev min mailadress i fältet så du kanske kan skicka iväg ett mail till mig?

Svar: Hej, jag har skickat ett mail till dig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-13 17:28:01

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: