Update, Match #28 - Au Pair in America

Igår fick jag ett mail från placement coordinator Marina, där hon skickade värdfamiljens essay och bilder.
 
Det tar 30 minuter att åka till downtown Dallas från Frisco, och det tar ca 1 timme att åka till Fort Worth.
Det finns mycket att göra i Frisco, som shopping, biografer, museums och restauranger.
De har en hund.
 
Au pairen måste känna sig säker att köra bil, för staden är väldigt utspridd och man måste köra bil för att komma någonstans, för de har inte direkt någon kollektivtrafik i Texas.
Och au pairen måste även känna sig säker med att köra med barn i bilen, ifall de ska någonstans.
Hon kommer mestadels att stanna hemma med barnen, eftersom de fortfarande är så små, men de vill gärna att au pairen tar med barnen till biblioteket eller till parken ibland, eller någon annan aktivitet.
 
Jag fick även ett mail från värdmamman igår kväll. Hon skrev att hon gillade min ansökan och video.
Och hon uppskattade att jag hade skickat ett mail till dem och berättade att jag var intresserad att veta mer om dem.
 
Jag fick mer information om familjen och de berättade att de gärna skulle vilja veta mer om mig.
Jag skickade svar tillbaka, och svarade på frågorna hon hade, och skrev att jag var intresserad av att veta mer om dem.
Just nu väntar jag på svar tillbaka, och om vi eventuellt ska sätta upp en tid att skypa...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: