Skype med Match #23 - Au Pair in America

Idag har jag skypat med värdmamman. Vi pratade i ca 14 minuter.
 
En fråga som jag hade till mamman var vilken relation de vill att au pairen ska ha till deras tonårsdotter?
Även fast au pairen inte kommer ta hand om henne, så kommer man i alla fall bo i samma hus, och jag tycker att man måste ha en bra relation även till henne.
Är det någon som är/har varit au pair i en familj som har större barn som bor i huset, men som man inte tar hand om? Hur funkar det för er?
 
De ville gärna prata med mig via skype innan de tog något beslut.
Vi pratade inte så länge, utan vi ville mest träffas via skype, så att både hon och jag kunde få en bättre känsla av varandra än vad man får när man pratar på telefon.
 
Vi skulle eventuellt höras av igen innan helgen, och jag skulle gärna vilja skypa med värdpappan också.




malin

Jag hade hand om fyra barn, där dom var 7,9,13 och 14. jag tog inte hand om de två äldsta alls, men vi pratade och så såklart, behövde de skjuts så körde jag dom osv, men de fick själva klara sig med kvällsmat och liknande, men det gick bra ändå, 14 åringen var lite "snäv" i början och kände hon inte ville ha nån au pair, för hon är minsann vuxen osv, men det kom hon över (y)

Svar: Tack för kommentaren. Det är det jag funderar lite på också med den här familjen, hur tonårstjejen kommer att reagera. Jag kommer inte att ha hand om henne alls, men hon bor ju ändå i huset, så jag tycker att det är viktigt att i alla fall ha någon sorts relation till henne också.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-09-20 09:18:42
Din blogg/hemsida: http://wakoo.blogg.se
matilda

Jag hade 3 barn som var 3,4 och 15 och jag hade inget ansvar för den äldsta! Vi sa hej till varandra när vi sågs och pratade lite smått ibland men mer än så var det inte :) Han bodde halva tiden hos sin pappa också vilket kanske gjorde det annorlunda och annars var han som vilken tonåring som helst, spelade spel och umgicks med kompisar ;)

Svar: Tack för kommentaren.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-09-20 20:07:43

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: