Update, Match #23 - Au Pair in America

Match #23 och har nu försvunnit från min profil.
 
Jag gillade verkligen match #23, och jag tyckte att samtalen jag hade med värdmamman gick väldigt bra, men just då kände jag att jag skulle vilja prata med värdpappan också, för jag tycker det är viktigt att komma bra överens med båda föräldrarna, men de behövde ett snabbt beslut, och just då kunde jag inte ge dem de.
Så då bestämde de sig för att gå vidare med någon annan.
 
Match #24 hörde aldrig av sig mer efter vi hade skypat, så tydligen så var jag inte den rätta au pairen för dem.




Cmailla

Hej Elisabeth!
Jag åkte som au pair med SI, och jag måste säga dig att det var det bästa jag gjort! SI är en fantastiskt bra förening, och väldigt pålitliga. Jag hade inga som helst problem med dem under mitt år, lika så många av mina vänner. Dem är alltid där för att hjälpa dig och LCC dem har är topp! Jämfört med de andra förenignarna, såsom Cultural Care, så är SI med hästlängder, bäst vad gäller alla punkter.

Att välja familj, jag förstår dig till tusen, när det gäller att välja "rätt" familj, MEN, du måste även våga chansa! Man kan inte vänta och vänta för den perfekta familjen, för ärligt talat, så finns det ingen perfekt familj som väntar. Det som blir perfekt är det som Du själv formar under ditt år som Au pair. Detta arbete handlar om att ge och ta. Våga chansa! Allt du behöver tänka på att du verkligen vill åka iväg och göra detta arbete samt känna att familjen är möjlig att bo med under 1 år.

Ta din chans och åk iväg snart, och ha det bästa året/åren i ditt liv! Sluta tugga på saken, bara tacka JA! Jag gjorde det, det tog mig knappt 1 vecka från att bli antagen till SI till att ha tackat ja till en familj. OCh då fick jag 8 familjer. Jag måste ha slagit rekord. Det var ett beslut jag inte ens hann tänka igenom innan jag tackade ja, och då skype jag med mamma och 2 av 3 barn, 1 gång.

Om du har några frågor, var inte rädd att maila mig. Jag hjälper dig gärna!

Camilla

Svar: Tack för din kommentar!

Jag tycker hittills också att SI är en bra organisation. Jag fick bra hjälp när jag gjorde min ansökan, och jag har fått svar på de frågor jag har haft.

Tack för att jag får maila dig om jag har några frågor. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-10-01 16:15:46
Din blogg/hemsida: http://cemilla.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: