Match #47 - Au Pair in America

 
Idag ficka jag min fyrtiosjätte match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Alexandria, Virginia.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 6 år, Pojke 3 år, Pojke 5 månader.
 
Det tar ca 15 minuter att åka till Washington DC.
Den äldsta pojken går i skolan på vardagarna, pappan lämna honom på morgonen och au pairen ansvarar för att hämta honom vid busshållplatsen när han har slutat. Den näst äldsta pojken går på förskolan på förmiddagarna, och au pairen ansvarar för att lämna och hämta honom på förskolan. Den yngsta pojken är hemma med au pairen på dagarna.
De har två hundar.
 
Jag fick ett mail från värdpappan där han skrev att de gillade min ansökan, och att de gärna ville prata mer med mig.
Svarade tillbaka, och skrev att jag gärna vill prata mer med dem också.




Moa

Hej. Jag skrev en kommentar i tidigare inlägg men du svarade inte. Undrar verkligen, kan du berätta om hur det kommer sig att du varit i matchning sedan 2011?

Svar: Eftersom du skrev att du inte har följt min blogg, så får du en liten kort sammanfattning: Jag blev godkänd med CC i slutet av september 2011. Jag fick många matchningar, men det var väldigt få som hörde av sig. Och i september 2012, så blev min ansökan avaktiverad hos CC. Men jag ville inte ge upp drömmen att åka som au pair, så jag ville ge det en chans till hos CC, så jag bestämde mig för att göra en helt ny ansökan. Och i november 2012 så blev min nya ansökan godkänd. Och det blev samma sak nu, jag fick många matchningar, men det var väldigt få som hörde av sig. I april 2013 så avaktiverades min ansökan hos CC. Och min tid hos CC var då slut. Under min tid med CC så var det inte många som hörde av sig till mig. Under första tiden med CC var det en familj som jag gillade, och som ville ha mig som deras au pair. Men vi skulle prata en gång till innan vi bestämde allting, men de hörde aldrig av sig igen. Jag skickade mail till dem och även CC försökte kontakta dem, men de svarade inte. Och efter en vecka så bestämde jag och Stockholmskontoret tillsammans att jag skulle gå vidare, eftersom de inte hade hört av sig. Under min andra ansökan med CC så var det en familj som var intresserade av att ha mig som deras au pair, men de valde till slut en annan tjej. Jag hade ett tag funderat på om jag skulle anmäla mig hos SI också när jag var med CC, jag drog ut på det i början, för jag ville hitta min värdfamilj hos CC, men eftersom det inte blev så, så bestämde jag mig för att göra klart min ansökan hos SI. Jag blev godkänd hos SI i slutet av maj. Och där är jag just nu... Det har inte varit en lätt tid alla gånger, för jag har såklart velat åka till USA redan, men jag har inte gett upp! Är det något jag vill och bestämt mig för, så ger jag inte upp!
Vissa här på bloggen tycker att jag skulle ha gett upp redan, och de tror inte att jag kommer att hitta min värdfamilj. Men de flesta är positiva, och önskar mig lycka till och önskar att jag ska hitta min värdfamilj snart... Vet inte hur du tycker eftersom du inte följt min blogg, men det är en liten kort sammanfattning i alla fall om hur det har varit hittills för mig i matchningsprocessen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-15 23:05:42
Moa

Oj, tack för det långa svaret! Jag är au pair i USA med CC. Jag valde min första familj för snabbt vilket ledde till rematch så det är bra att du inte tar första bästa. Vilken kämpe du är, lycka till!

Svar: Tack för kommentaren! Hur länge har du varit i USA? Har du någon blogg?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-20 01:48:52
Moa

Jag har varit här drygt 4 månader och ja, min blogg är mois.blo.gg :)

Svar: Jag såg att den var lösenordsskyddad. Skulle jag kunna få lösenordet? Det skulle vara roligt att följa din tid i USA.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-21 01:00:35
Anonym

den är inte lösenordsskyddad :O prova igen! :) mois.blo.gg

Svar: Jag skrev mois.blogg.se, trodde du hade råkat skrivit fel, men det skulle vara som du skrivit. Ska absolut följa din blogg. Du verkar trivas hos din värdfamilj, och du har väldigt söta värdbarn!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-22 01:08:06

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: