Match #51 - Au Pair in America

 
Igår(onsdag) fick jag min femtionde match med Au Pair in America.
Familjen bor i: New Hyde Park, New York.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 1 år, Pojke 1 år(tvillingar).
 
New Hyde Park ligger ute på Long Island, och det tar ca 40 minuter att åka till New York City.
 
Jag har fått ett mail från värdmamman där hon skrev att de är intresserade av att veta mer om mig.
Men det känns inte som att det här är den rätta familjen för mig. Jag ska fundera lite, om jag ska skriva direkt till henne att jag inte är intresserad eller om jag ska ge dem en chans.
 
Jag har fortsatt att maila med match #49, och jag har fortfarande en bra känsla om familjen. Vi ska eventuellt skypa igen imorgon, men det är inte helt bestämt.
 
Jag har mailat till match #50, men har inte fått något svar, och nu har de försvunnit från min profil.
 
Match #47 valde att matcha med en annan tjej.
 
Fick alldeles nyss ett mail från värdmamman, match #48. Hon frågade om jag var intresserad av att skypa igen.




Alexandra

Hej Elisabet!

Har hängt med dig och din blogg enda sedan du började matchas och tycker det är så himla tråkigt att du aldrig får en familj. Jag var själv au pair 2012-2013 och hade ett toppenår, så ge för guds skull inte upp!

Läser nu att du har en bra känsla både med match 48 och 49, så tänkte ge dig ett tips som jag hoppas du tar till dig, då jag tror att det hjälpte mig att få familjen jag ville ha :) Säg till familjerna att du verkligen tycker om dem och framförallt att DU VILL BLI DERAS NÄSTA AU PAIR. Värdfamiljerna sitter ju också i en knepig sits när de hittar flera tjejer och killar som de tycker om, så sätt dig in i deras situation. Visst skulle du väl hellre välja au pairen som självsäkert sa att just DIN familj var den RÄTTA för henne/honom, än au pairen som verkar snäll och trevlig men inte kommer med några raka bud?

Var inte rädd för att chansa lite :) Hoppas du kommer iväg snart! Kram

Svar: Tack för kommentaren! Vad roligt att du har följt min blogg så länge...
Jag kommer att uppdatera bloggen inom kort om vad som har hänt med de senaste matchningarna jag har haft...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 00:05:14
Din blogg/hemsida: http://lofgren.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: