Matchat!

 
Har väntat på att få skriva den här meningen så länge, men... JAG HAR MATCHAT!
 
Jag har matchat med match #49, en familj som väntar sitt första barn, en liten pojke som beräknas födas i februari.
 
Jag fick den här matchningen den 18/1.
Vi hade vårat första skype-samtal den 20/1, och jag tyckte det gick bra. Samtalet flöt på bra hela tiden, och jag fick svar på alla frågor jag hade.
Vi hade vårat andra skype-samtal den 24/1. Det kändes lite stelare än det första, men det var nog för att ingen av oss direkt hade några frågor, utan jag ville mest skypa igen för att se om jag fick en lika bra känsla av familjen som tidigare.
Jag har även fått bra svar på alla frågor som jag har frågat på mailen.
 
Jag har gillat den här matchningen från början, och jag har haft en bra känsla om den här familjen.
 
Det frågade mig när vi skypade andra gången vad jag tyckte om dem, och hur jag kände för att matcha med dem. Det förstod att det var ett stort beslut att ta, så de var helt okej med att jag tog några dagar att tänka igenom det och att prata igenom det med mina föräldrar.
Jag sa att jag gillade dem, och att jag skulle prata igenom det med mina föräldrar.
 
Och nu är det alltså klart, jag bestämde mig för att tacka ja, och att matcha med den här familjen.
 
Ni som har följt min blogg vet att jag gärna ville ta hand om helst ett eller två barn, och gärna yngre barn.
Men jag inser att det inte kommer att vara lätt hela tiden att ta hand om en bebis, men efter att ha varit i matchningsprocessen så länge, och efter att jag hade pratat med den här familjen, så kändes det som rätt beslut att tacka ja.
 
Just nu känner jag mig glad, förväntansfull, nervös, smått skräckslagen, ja... en massa olika känslor.
Men just nu känns det i alla fall som att jag har tagit rätt beslut.
 
Det känns nästan som att det är för bra för att vara sant... att jag äntligen har hittat en värdfamilj.
 
Jag kommer att åka om i slutet på april eller början på maj, beroende på när barnet föds.
Om jag ska vara ärlig så känns det ändå ganska skönt att ha så lång tid innan att jag kommer att åka. Så att jag kan vänja mig vid tanken om att det här äntligen kommer att hända.




Isabelle

Åååhhh! Grattis Elisabet! Himla glad för din skull :D lycka till nu :D

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 01:04:17
Din blogg/hemsida: http://decibelles.blogg.se
Anonym

Stort grattis! Verkligen! O lycka till med allt

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 01:59:25
Tess

Åhhhhh ETT STORT GRATTIS TILL DIG !!!!
Är jätte glad för din skull att du äntligen får komma iväg :-D
Åh en bebis Gud så kul och gulligt :-D
Hur gammal kommer barnet va när du kommer dit ? :)

Svar: Tack så mycket! :) Barnet kommer att vara ca 2,5 månader.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 02:12:31
Din blogg/hemsida: http://hedstrand.devote.se
Julia

Ååh vad roligt! Grattis och lycka till med allt nu!!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 02:32:30
Din blogg/hemsida: http://juliahelenas.blogspot.com
Emelie

Grattis!!!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 03:14:39
Anonym

Ah grattis!!! Ar jatteglad for din skull :)

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 04:13:37
Rebecka

Grattis! Kul att du har hittat en familj :)

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 05:18:49
Din blogg/hemsida: http://bxii.blogg.se
Anonym

Äntligen!!!! Grattis :)

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 05:30:06
Emelie

Va kul! STORT GRATTIS!!!!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 07:21:13
Jenny - blivande au pair i Riverside, CT

Gud vad kul!! Grattis Elisabet :D

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 08:46:14
Din blogg/hemsida: http://aupairjenny.blogg.se
Astrid

Grattis!!!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 09:26:34
Rebecca

Grattis! :) Hur länge har du varit med i matchningsprocessen nu? :) Har själv börjat leta familj nu nämligen :)

Svar: Tack så mycket! :) Jag var i matchningsprocessen i nästan precis 8 månader med SI. Det är ganska länge. Vissa matchar efter bara någon vecka, och för vissa tar det lite längre tid för att hitta en värdfamilj. Jag var en av dem som verkligen fick vänta lite längre på att hitta min värdfamilj. Vad roligt att du också ska åka som au pair. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 18:07:23
Din blogg/hemsida: http://twoliw.blogg.se
Julia

Grattis Elisabeth! Har följt dig under en lång tid nu och är riktigt glad för din skull. Lycka till med allt!!!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 19:02:11
Frida

Stort grattis Elisabet!!! :D

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-02-04 02:52:56
Din blogg/hemsida: http://fridalavida.webblogg.se
Julia

Grattis, jättekul!!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-02-04 04:02:48
Din blogg/hemsida: http://juliab.forme.se
Sara

Grattis, vad roligt :)

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-02-11 10:38:44
Din blogg/hemsida: http://saraasworld.blogg.se
Louise

Grattis! Fairfax är en helt underbar stad, du kommer nog trivas väldigt bra där! :)

Svar: Tack så mycket! :) Har du bott i Fairfax?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-07 05:05:07

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: