Skype 2, Match #40 - Au Pair in America

Igår skypade jag med match #38. Vi pratade i ca 21 minuter, men ibland försvann ljudet, så det var inte så lätt, men vi gjorde så gott det gick.
Den här gången var hela familjen med.
 
Flickan verkar vara väldigt lugn, och lätt att ta hand om.
Pojken kräver mer uppmärksamhet, och det är viktigt att han har rutin i vardagen.
De beskrev det så här: " L is easy to take care of, A is not".
 
Jag fick reda på mer om staden de bor i, och det verkar vara en förort med mycket att saker att göra, som restauranger, shopping, parker, och det är enkelt att åka till NYC.
 
Jag har frågat det här tidigare vid något annat tillfälle, men är det någon som har erfarenhet med att vara au pair i en familj med en stay-at-home-mom?
 
EDIT: Det är match #40, och inte match #38.




Anonym

Jag trodde det var de som ville ha dig, men nar du inte sa ja pa en gang sa drog de sig ur?

Svar: Det stämmer, jag råkade skriva fel. Det är match #40 det ska vara.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-10 03:04:07
Anonym

Jag hade en stay-at-home mom. funkade som handen i handsken för oss. hon sa att när du jobbar bestämmer du och jag lägger mig inte i, behöver du mig, skrik så kommer jag och gör det du behöver sen går jag - skulle ungarna skrika på mamman (hände nån gång) så sa hon nu bestämmer inte jag, så går inte till mig. och likadant om de grät och skrek, så visste hon att nu har de bråkat och jag låter dom isf gråta/skrika klart tills de lugnat sig.

så vi bestämde sånt innan, och hon stöttade mig i ALLT. vi var ett bra team!

Svar: Tack för kommentaren!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-10 10:41:17
Tilda

Vänta det var väl match 38 som först ville ha dig men som ändrade sig!!??

Svar: Det stämmer, det ska vara match #40.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-12 15:23:12

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: