Skype 2, Match #49 - Au Pair in America

Idag har jag skypat med match #49 igen. Vi prata i ca 29 minuter.
 
Det var lite tyst i början, för varken jag eller de hade några speciella frågor kvar att ställa, och vi visste inte direkt vad vi skulle prata om. Men det blev bättre, när jag kom på lite frågor, som vi inte hade prata så mycket om innan. Jag fick inte direkt veta mer nu än vad jag visste tidigare. Men jag ville gärna skypa igen, för att se hur det kändes den här gången. Om det skulle gå lika bra den här gången som det gjorde när vi skypade första gången?
 
Vi har samma värderingar när det kommer till vissa saker, och det är mycket som jag gillar med den här familjen.
 
Ju mer jag har mailat med dem, och fått svar på de frågor som jag vill ha svar på, så känns det här som en bra familj. Det känns lika bra nu som det gjorde när jag läste deras essay.
 
Vi har inte bestämt något än, men vi ska höras mer i helgen eller i början på nästa vecka.
 
Är det någon här som har tagit hand om en bebis? Hur är det?




Anonym

Jag tog hand om en liten bebis och det var verkligen så sjukt mysigt! Visst fanns det jobbiga dagar, men det gör det vilka åldrar du än har. So go for it! Kommer bli skit bra

Svar: Tack för kommentaren!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-25 13:12:57
Anonym

Du borde skriva till familjen att du tycker de känns jätte bra och att du gärna skulle vilja matcha med dem! Då visar de sig att du är intresserad och det kan bli lättare för dem att göra ett beslut

Svar: Tack för kommentaren! Har mailat till familjen och skrivit att jag gillar dem.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-26 04:00:20
Evelina

Jag tar hand om en flicka som blir tre månader imorgon, hon är verkligen hur go som helst! Just nu är det mest bara äta, sova och mysa men så fort det blir varmare kan man gå ut osv :) nu har inte jag varit här så länge men än så länge kan jag rekommendera det :)

Svar: Tack för kommentaren!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-28 03:25:52
Din blogg/hemsida: http://evelinale.wordpress.com
Emelie

Hej! hittade precis till din blogg! Jag åker som Au Pair den 17 februari till Boston och jag ska ta hand om två nyfödda tvillingar och en 2åring tillsammans med deras nanny!
Hur går det för dig, har du hittat någon familj? :) Får man fråga varför du tror att det tagit så lång tid för dig att hitta en familj? Är det dina krav eller är det bara att det aldrig riktigt har stämt från någons sida?

Svar: Vad roligt att du ska åka som au pair till USA!
Jag kommer att uppdatera bloggen inom kort om vad som har hänt... Jag vet faktiskt inte varför det har tagit så länge för mig att hitta en värdfamilj. När jag var med CC så var det knappt någon som hörde av sig. Och med SI så har fler familjer hört av sig och varit intresserade, men jag har inte tyckt att det har känts helt rätt.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-29 19:16:56
Din blogg/hemsida: http://emelieflessa.devote.se
Emelie

Såg att du nu äntligen matchat med en familj! Gud vad kul, gattis! :D Tror det kommer bli superbra! Kan uppdatera dig om hur det är att ta hand om nyfödda sen med ;D

Svar: Tack så mycket! Det låter spännande att ta hand om tre små barn tillsammans med en nanny. Hoppas det blir bra! Du får gärna uppdatera mig om hur det är att ta hand om en nyfödd. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-30 11:48:55
Din blogg/hemsida: http://emelieflessa.devote.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: