Skype med Match #45 - Au Pair in America

Idag har jag skypat med match #45. Vi pratade i ca 36 minuter.
 
Jag pratade mest med värdmamman, och hon verkar vara väldigt social och hon ställde många frågor. Värdpappan var även med en stund, och han hade också några frågor.
Jag fick även chans att ställa de frågor jag hade.
 
Jag fick reda på mycket om familjen och barnen, och vad de förväntar sig av en au pair. De ser en au pair som en del av familjen.
De förväntar sig att au pairen är mogen, ansvarsfull, strukturerad, är duktig på att hålla tider och följa rutinerna som barnen har under dagarna.
De hade en au pair, men hon valde att åka hem, så familjen är i rematch just nu.
De har en nanny som de har haft i snart fyra år, och som de ser som en i familjen.
 
Au pairen kommer ha tillgång till bil.
 
De måste ta ett beslut så fort som möjligt, speciellt om de vill ha en au pair som inte är i USA, och de skulle höra av sig imorgon, eller senast om någon dag.




Anonym

Hoppas det går bra med denna matchningen, tror du om någon med så mycket barnerfarenhet klarar av att ha så små och täta barn!
Om dem vill ha dig, tänk då inte så mycket utan bara kör. Det gjorde jag och har haft det bästa året i mitt liv! :)
Lycka till

Svar: Tack för kommentaren!
De valde inte mig, för de hörde aldrig av sig igen.
Men är det någon familj som vill ha mig som deras au pair, då tänker jag svara direkt, det lovar jag.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-10 03:19:46
Tess

Lycka till hoppas dom väljer dig :)

Svar: De valde inte mig, för de hörde aldrig av sig igen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-10 20:51:33
Din blogg/hemsida: http://hedstrand.devote.se
Moa

Hamnade av en slump på din blogg så har inte följt den alls. Men jag undrar.. Har du letat efter en familj sedan 2011 och fortfarande inte hittat någon? :O

Svar: Jag blev godkänd med CC i slutet av september 2011, och jag hittade inte min värdfamilj hos CC. Så nu är jag med SI/Au Pair in America...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-13 04:16:53

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: