Skype med Match #48 - Au Pair in America

Idag så har jag haft två skype-samtal, jag skulle egentligen ha tre, men match #46 valde att avboka vårat skype-samtal, för de hade bestämt sig för att välja en annan tjej.
Det första var med match #48, och det andra var med match #49.
 
Idag skypade jag med värdpappan och värdmamman, match #48. Vi pratade i ca 39 minuter.
Det kändes ganska stelt till en början, men det blev lite bättre när vi hade pratat en tag. Men inte ett av de bättre skype-samtalen jag har haft.
De hade frågor som de ville ha svar på, och även jag fick ställa de frågor jag hade.
 
Det var tydligt med att förklara att jobba som au pair inte alltid är ett lätt jobb. Att man kommer ha tuffa dagar ibland, och att barnen inte alltid vill lyssna på en. De ville ge en ärlig bild från början, så au pairen vet mer av hur det skulle vara att bo och jobba hos dem.
Att om det är en som vill åka som au pair, och tror att det kommer att vara ett lätt jobb, och åker till USA för att de tror att de kommer att vara som semester, så skulle de inte vara den rätta familjen för den personen.
De sa det inte rakt ut, men jag tror att de har varit i rematch, eller att de känner någon som har varit det.
Det lät som om det pratade om personliga erfarenheter. De sa ungefär: "Vi vet au pairer som har kommit hit och har trott att det skulle vara ett lätt jobb, och att hon skulle ha mycket tid över för att resa, och så har det blivit fel när hon har insett att det inte är så."
 
De har haft au pairer tidigare, så barnen är vana med att det är någon annan som tar hand om dem, och hittills så har det gått bra.
 
Värdmamman är gravid, och beräknad födsel är i juli, så då kommer mamman att vara hemma i tre månader.
 
Värdmamman skulle skicka ett mail med deras "handbok" som de har till au pairen där de står med om vad de förväntar av au pairen. Och ville jag prata igen efter att jag hade läst den, så skulle jag höra av mig. Men än så har jag inte fått något mail.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: