Skype med Match #49 - Au Pair in America

Nu ikväll så skypade jag med värdpappan och värdmamman, match #49. Vi pratade i ca 1 timme och 2 minuter.
Jag tyckte det gick bra. Det blev aldrig några pinsamma tystnader och samtalet flöt på bra hela tiden.
Jag fick svar på alla frågor jag hade, och de hade också frågor som de ville ha svar på.
 
De ville först veta om min erfarenhet med bebisar.
Efter det så pratade vi om allt möjligt, familjen, barnet, Fairfax, Washington DC, au pairer i området, vad det finns att göra i staden, deras intressen och mina intressen, högtider. Fick även en guidad tur i delar av huset, och fick se au pair rummet och badrummet.
 
Eftersom det här är deras första barn så kommer allting att vara nytt även för dem, med nytt barn, och allt som hör till.
 
Eftersom det här är deras första barn, så är det också deras första au pair, men de ser en au pair som en del av familjen. Eftersom au pairen kommer att ta hand om deras barn, och man bor i samma hus, så måste man kunna komma bra överens, och kunna prata med varandra. Och au pairen är även välkommen att fira alla högtider med dem om hon vill.
 
De har två bilar, och au pairen kommer att tillgång till en bil, om hon säger till innan, och om inte föräldrarna behöver båda bilarna, men det händer väldigt sällan. Men ska man åka till Washington DC så är det lättare att ta tåget. Tåget stannar i downtown DC, och man slipper att tänka på att hitta parkering.
 
Vi pratade en del om Sverige. Värdmammans farmor eller mormor kommer från Sverige, och de vill gärna lära sig mer om Sverige.
 
Jag gillar verkligen den här matchningen/familjen.
Jag vill inte ha för höga förväntningar, men jag har en bra känsla av den här familjen, och är glad att skype-samtalet gick bra. Hoppas de tycker det också.
 
Jag har skickat ett mail till värdmamman där jag tackade för samtalet, och för all information jag fick om familjen.




Anonym

Lycka till!!! Visa nu VERKLIGEN hur mycket du tycker om dem, visa ingen tvekan (aven om du kanner nagon). Kor pa bara!

Svar: Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-21 04:36:02
Jenny - Blivande au pair i Riverside, CT

Kul! Hoppas det fortsätter bra. Håller tummarna :)

Svar: Tack så mycket! Än så länge känns det bra...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-21 13:45:12
Din blogg/hemsida: http://aupairjenny.blogg.se
Evelina

Låter som en TOPPEN familj, hoppas hoppas :):)

Kommentaren skrevs den: 2014-01-21 17:26:31
Evelina

Låter som en TOPPEN familj, hoppas hoppas :):)

Svar: Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-01-21 17:26:31

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: