4 juli - USAs Nationaldag

Har haft några fullspäckade dagar. Här kommer en uppdatering vad jag har gjort de senaste dagarna.
 
Börjar med fredagen, USAs Nationaldag.
Mina värdföräldrar var lediga, vilket betydde en extra dag ledig för mig.
Hade gjort planer med några andra au pairer dagen innan, men tyvärr så blev det inställd i sista stunden.
Började dagen kl. 10, med Independence Day Parade / Karnevalståg, i City of Fairfax.
Det var häftigt att se! Det höll på i ca en timme, med mycket olika saker att se.
Det var brandbilar, polisbilar, motorcyklar, olika orkestrar, scouterna, clowner, cheerleaders, barn som delade ut godis, och mycket annat...
Det var som var lite häftigt var att ett av bidragen som var med var Pippi Långstrump. De hade en skylt där det stod Pippi Lockstocking, och så var det tjejer som hade piratkläder, och sjöng Pippi-sånger, fast på engelska då.
Det var häftigt att se. Att i en amerikanskt karnevalståg, så är svenska Pippi Långstrump med.
Det var mycket folk, och strålande solsken!
Tyvärr fick jag inte någon bra bild på Pippi Långstrump-numret, bara den här.
Fortsatte dagen med att se på Old Fashioned Fireman´s Day.
Där brandmännen tävlade i lag mot varandra.
Det var också roligt att se på!
Jag fick några småduschar av allt vatten, men det gjorde inte så mycket för det var så varmt, så blev torr ganska snabbt igen.
De "släckte bränder", vilket var att flytta en kartongbit, och sen mest spruta ner publiken med vatten.
De flyttade en plåthink som satte i en lina.
 
På kvällen blev det tradtionell 4 juli-middag med min värdfamilj. Vilket inkluderade revbensspjäll, majsbröd, majskolvar, korv, och vattenmelon. Och äppelpaj till efterrätt.
Sen tittade jag och min värdmamma på Capitol Hill-programmet på tv från Washington DC. Där de var olika uppträdanden, och avslutades med fyrverkerier.
Ett helt okej firande av USAs Nationaldag tycker jag.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: