Georgetown, DC

Igår var jag till Georgetown, DC, med Victoria.
Det var så fint!
 
Hade egentligen inga speciella planer, men pratade med Victoria på facebook, och hon skrev att hon funderade på att åka till Georgetown på eftermiddagen, och om jag hade lust att följa med.
Och självklart ville jag det. Hade aldrig varit där tidigare.
Så jag körde bil med min värdmamma till Vienna Metro, så möttes vi där, och tog metron till Georgetown.
Det blev lunch på Johhny Rockets, vilket var en klassisk amerikansk hamburgerrestaurang.
Sen gick vi runt i de olika butikerna som fanns, och gick mest runt och kollade på de alla byggnaderna som fanns.
Det såg väldigt europeiskt ut, med många gamla hus och byggnader.
Köpte sen cupcakes på Sprinkles Cupcakes.
Tänkte först köpa cupcakes på Georgetown Cupcakes, vilket är ett väldigt populärt och känt ställe, men det var så lång kö, så vi gick till ett annat ställe istället. Men de var goda också!
Gick sen till en park som låg precis vid en å, och som hade en väldigt fin utsikt!
Satt där ett bra tag, innan vi tog metron tillbaka till Vienna igen.
En bra dag! Kommer absolut åka dit igen!
 
 
 
Idag var jag till Fair Oaks Mall och träffade Jenny och Elina igen.
Det blev lunch på Elevation Burger, och sen gick vi mest runt och kollade lite i alla butiker.
Det är rea i många butiker just nu, men jag köpte inget, för jag vill spara mina pengar till New York City, och till när mina moster och underbara kusin är här.
En ganska bra dag, tills jag fick höra en sak hemifrån Sverige.
Hoppas det blir bättre snart, och skickar skyrkekramar till dem de berör!




Anonym

Kul att se lite foton!

Kommentaren skrevs den: 2014-07-09 23:07:05

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: