1 månad i USA

Idag är det en månad sen jag lämnad Sverige för att åka som au pair till USA.
Och vilken månad det har varit...
Dagarna hittills har gått upp och ner, vissa bra dagar och vissa jobbiga dagar, väldigt mycket känslor, mycket nya intryck, och en väldigt skillnad mot Sverige.
 
Hittills har jag varit i New York City och i Washington DC.
Förhoppningsvis blir det fler resor under tiden jag är här!
 
På kvällen efter middagen fick jag en present för att fira min första månad i USA.
Det var en Washington Capitals t-shirt, med Backstrom och 19 på ryggen.
Washington Capitals är NHL-laget i Washington DC, och Nicklas Bäckström är självklart från Sverige, Nummer 19 är hans tröjnummer.
Sen ishockey-VM på hemmaplan förra året, då Sverige och Tre Kronor vann VM-guld, så har jag blivit lite av ett hockeyfan. Så självklart blev jag glad att de hade köpt den till mig. Och jag tycker också att det visar att de uppskattar det jag gör.
 
 




Anonym

Hoppas allt fortsatter att ga bra!

Ett tips ar att "harda ut" sa lange din vardfamilj och du har en bra relation. Att ha hemlangtan ar inget farligt, sa forsok att se det mer som ett faktum an som ett "problem". Du ska se att det loser sig och blir battre!

Svar: Tack så mycket för kommentaren!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-06-05 14:07:27

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: