Dagarna som varit

Eftersom jag var på au pair-möte i söndags, så fick jag sovmorgon i måndags.
Min värdpappa sa att jag kunde få sovmorgon, så kunde han jobba hemifrån. Så behövde inte börja förrän kl. 9, vilket var skönt.
Måndagen var en ganska jobbig dag.
Bebisen var ganska skrikig till och från hela dagen, så det var ganska jobbigt.
Men jag lite lugn och ro när han hade sovstunder under dagen.
Han rullade runt från rygg till mage för första gången idag.
På kvällen träffade jag Johanna vid Fairfax Towne Center, och åt Frozen Yoghurt, en au pair från Sverige, som bor ca 15 minuter från mig.
 
Tisdagen var en bättre jobbdag.
Han var lugnare och inte lika skrikig, och vi var ute och gick en promenad på eftermiddagen.
 
Dagen har varit ganska okej den med. Lite skrikig på eftermiddagen, men annars okej.
Det var fint väder, så vi gick en promenad idag med.
Hade planer med en annan au pair från Sverige idag, men det fick vi ändra, men vi ska ses imorgon istället.




Anonym

Elisabet, jag undrar lite vad det är du förväntar dig precis? En bebis som är fyra-fem månader gråter. Det är inte så mycket mer med det. Jag förstår att det kan kännas jobbigt att höra hela tiden men han kan inte kommunicera på något annat sätt. Bra att du tar kontakt med andra Au pairen!

Svar: Jag vet att bebisar gråter, det vet jag. Och jag vet att det är deras sätt att kommunicera. Men det är jobbigt ibland för det. Det är okej när han gråter för att han är hungrig eller behöver bytas, då vet jag vad som är felet. Men när han skriker och gråter när det egentligen inte finns någon anledning till det. Det är jobbigare. Förstår du vad jag menar med det?
Jag försöker få kontakt med andra au pairer i området...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-06-12 12:52:43
Anonym

Det vore kul att lasa lite mer om vad du gor med bebisen under dagarna. Kanske nagon som har tagit hand om sma bebisar kan komma med tips.

Graten ar nog ganska sa naturlig, sa bara att vanja sig.

Svar: Det ska jag tänka mer på. Just nu gör jag inte så mycket med honom förutom mata honom, byta blöjor, passa honom när han leker på sin aktivitetsmatta, läser för honom, sovstunder... Det kommer att komma ett inlägg snart om hur en typisk jobbdag ser ut för mig.
Jag tar gärna emot tips om vad man kan göra med en bebis på dagarna.
Gråten får jag vänja mig med, jag vet.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-06-13 16:53:29

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: