Glad Midsommar

Igår var en ganska okej jobbdag.
Sovstunderna är fortfarande lite svåra, att få honom att somna, men annars var det helt okej.
Så fort man lägger ner honom i sängen för sovstund så rullar han från rygg till mage. Och så börjar han gråta för han inte vill ligga på magen. Men när han lär sig att rulla tillbaka från mage till rygg, så hoppas jag att det blir bättre, och att han kan somna lättare.
 
Idag är det midsommarafton i Sverige!
Och det har varit en helt okej jobbdag, om man räknar bort sovstunderna.
Men de stunderna som han varit vaken och uppe, då har han varit ganska lugn och glad.
Och vi gick en promenad på morgonen.
När jag hade slutat gick jag till Fairfax Towne Center, och till Safeway, och köpte jordgubbar och grädde, och blommor!
För det är ingen midsommar utan jordgubbar och grädde! Även om jag inte kan få svenska jordgubbar, så måste jag ha jordgubbar. Det är så gott!
Medans jag var i affären så kom min värdmamma hem, och när jag kom tillbaka så fick jag blommor av henne, just för att det är midsommarafton i Sverige idag, och för att bebisen inte har varit sitt trevligaste jag under den här veckan. Och som tack för det jobb jag gör, så fick jag blommor av henne.
Efter middagen bjöd jag mina värdföräldrar på jordgubbar och grädde, och sa att det är något man äter i Sverige när det är midsommar. Väldigt uppskattat var det i alla fall!
 Den här skylten låg på bordet när jag började i morse.
 Blombuketten jag fick av min värdmamma.




Astrid

Hej!

Vad glad jag blir för din skull att du har hittat en så fin värdfamilj som verkligen bryr sig om dig :) Lycka till med resten av ditt år, jag slår vad om att du kommer ha det superbra!

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-06-21 11:43:55
Anonym

Gud vilka gulliga värdföräldrar du verkar ha! Känns som du hittat en toppenbra värdfamilj :)

Svar: Än så länge så känns det bra i alla fall...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-06-22 09:50:35

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: