The Cheesecake Factory

Fredagen var en ganska lugn och kort jobbdag.
Jag hade sovmorgon, och behövde inte börja förrän kl. 10. Och slutade kl. 15.
Alldeles lagom tycker jag...
På den här tiden så sov han också i nästan en timme.
Min värdmamma var hemma idag, så jag jobbade egentligen inte så mycket. Kanske jobbade ca två-tre timmar av dagen, när hon behövde jobba lite.
Gick även och köpte lunch, och fika från Starbucks medans hon matade honom.
Så här skulle alla jobbdagar kunna vara tycker jag...
 
Lördagen var en bra dag.
Klockan 13.30 träffade jag Jenny och Elina på Fair Oaks Mall.
Hade aldrig träffat dem tidigare, men väldigt trevliga var de. De bor ca 30 minuter från mig, så inte så långt bort.
Tyvärr så åker Elina hem om en och en halv månad, men förhoppningsvis ska vi ses flera gånger innan hon åker hem.
Lunch blev det... på The Cheesecake Factory! Klassiskt amerikansk restaurangkedja, och en som jag verkligen ville besöka någon gång när jag är här i USA. Hade aldrig varit där tidigare. Det var så gott! Blir garanterat fler besök dit!
Men portionerna var så stora. Jag hade kunnat dela upp det på två, tre måltider, och ändå blivit mätt.
Men gott var det, och man fick mycket mat för pengarna tycker jag.
Efter det blev det shopping. Köpte flera toppar på rea. Så mycket som jag köpte i lördags har jag inte köpt hittills sen jag kom hit.
En bra dag! :)
Chicken and Biscuits
 Fresh Strawberry Cheesecake
Idag har också varit en bra dag.
På eftermiddagen följde jag med min värdmamma och värdbarn till Fairfax Towne Center, och till Yolly Molly, och köpte Frozen Yoghurt. Alltid gott! Speciellt när det är så varmt ute...
Senare på eftermiddagen gick jag till Starbucks och fikade, och sen till Old Navy och köpte en sak till min lillebror.
Nu har jag köpt alla saker till min familj som jag ska skicka hem till Sverige. För den här gången...




Astrid

På de flesta restauranger i USA får man ta med sig maten hem :) Det gjorde jag alltid när jag var på Cheesecake Factory :)

Svar: Ja, de frågade om vi ville ta med maten hem. Men eftersom vi skulle gå runt och shoppa efteråt, och jag skulle gå tillbaka i värmen, så ville jag inte ta med maten den här gången. Men gör det kanske nästan gång.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-06-30 08:52:33

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: