Veckan som gått

De senaste dagarna har varit lite upp och ner...
 
Måndagen var ganska okej.
Det var fint väder så vi gick en promenad på morgonen.
Eftersom det blir så varmt här på dagarna så rekommenderar mina värdföräldrar att om jag ska gå ut med bebisen, att jag gör det på morgonen eller på förmiddagen.
Sovstunderna är fortfarande lite konstiga, men de blir bättre och bättre.
Han sov nästan tre timmar under första sovstunden så då fick jag lite lugn och ro.
 
Tisdagen var ganska okej den med.
Vi gick en promenad på morgonen, efter blöjbyte och matning.
På eftermiddagen efter jag hade slutat så träffade jag en au pair från Tyskland vid Fairfax Towne Center, och Frozen Yoguhrt.
Vi hade aldrig träffats tidigare. Vi pratade en del, och det kom fram till att vi tillhörde samma cluster/au pair-grupp.
Men hon hade inte varit på något au pair-möte senaste tiden, så det var därför vi inte hade träffats tidigare.
Förhoppningsvis ses vi igen snart.
 
Onsdagen var okej. Speciellt på eftermiddagen och kvällen.
Vi gick en promenad på morgonen. Det har blivit som rutin att vi tar en promenad på morgonen.
Det är bra att få komma ut ur huset och få frisk luft, och det är en bra tidsfördriv.
Efter jag hade slutat så ringde jag till mamma på skype, och vem svarar om inte min moster och kusin.
Visste inte att de var där, så det var en väldigt glad överraskning. Speciellt att få se min underbara kusin.
Men vi skypade bara i ca 15 minuter, för klockan var 23 hemma, och de skulle gå och lägga sig. Vi skulle prata mer dagen efter.
Men fick reda på att min farmor och morfar&mormor hade fått sina brev som jag skickade för två veckor sen. De blev väldigt glada!
På kvällen hade jag från början inga planer, tills jag fick ett sms av Johanna. Vill du följa med till Fairfax Corner?
Självklart. Så hon hämtade upp mig vid kl. 19, och vi mötte upp Desirée där också.
Det är de tjejerna som jag även firade midsommar med.
Vid Fairfax Corner blev det middag på en kinarestaurang. Det var första gången jag var på en riktig restaurang sen jag kom till USA.
Efter det blev det glass på Ben&Jerry. En trevlig kväll!
 
Dagen idag har varit helt okej.
Som tidigare i veckan så gick vi en promenad på morgonen.
Sovstunderna idag var inte så bra. Han vaknade flera gånger, och han sov inte så länge.
Men de blir bättre och bättre förhoppningsvis.
Idag under andra sovstunden så skypade jag med min familj igen. Eftersom vi inte pratade så länge igår, så pratade vi mer idag. Alltid roligt att höra hur det är hemma.
 
Imorgon har jag kort jobbdag, och sovmorgon. Jobbar 10-15. Eftersom jag har jobbat 10-timmarsdagar i veckan, så får jag jobba max 5 timmar imorgon. Eftersom man får jobba max 45 timmar i veckan.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: