Andra dagen hos min värdfamilj

Idag åkte jag och min värdmamma till banken, så nu har jag ett bankkonto på Bank of America.
Det är mycket enklare att ha ett konto än att jag skulle få pengar i handen varje vecka.
 
Vi gick även till Fairfax Towne Center och köpte lite till hemmet, och sen gick vi en promenad så att jag fick se mer av området. Och hon visade mig olika vägar som man kan gå med barnvagnen.
Efter promenaden fick jag testa att ta mer hand om bebisen lite mer, så då fick jag byta blöja och byta kläder på honom, och han grät inte, så det var bra. Har även lekt/underhållit honom lite på lekmattan.
 
Jag och min värdmamma har pratat ganska mycket, och hon verkar vara snäll och trevlig. Vi har pratat om USA, Sverige, skillnaderna mellan länderna, mat, bakning, sport, familjen... Så det är väl ett gott tecken? Vet inte hur det kommer att bli när hon börjar jobba igen, men de här två dagarna har varit bra.




Anna

Hur känns det för dig? Känner du dig välkommen osv?Lycka till!

Svar: Än så länge så känns det bra. Jag känner mig välkommen, i alla fall så välkommen man kan känna sig efter tre dagar hos en familj man aldrig har träffat tidigare... Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-07 19:52:58
Anonym

Elisabet, det är ingen som kan säga till dig om det är bra eller dåligt. Det är bra att ni pratar men den enda som kan känna hur det är, är DU!

Svar: Jag menade inte direkt att det skulle vara en fråga, jag vet inte varför jag satte ett frågetecken efter meningen. Det känns bra hittills i alla fall. Får se hur det blir när hon börjar jobba, men än så länge känns det bra.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-07 21:19:07

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: