Bra och jobbiga dagar

Tisdags var en helt okej dag. Bebisen var ganska lugn och glad hela dagen, så det var skönt.
I tisdags var det även strålande solsken, så när bebisen hade sovstund så låg jag ute på balkongen med musik i öronen. Men nu har jag bränt upp halva ryggen. Inte så skönt. Men förhoppningsvis blir det bättre om några dagar.
Men en helt okej jobbdag!
 
Onsdags var lite jobbigare. Bebisen var inte på lika bra humör som i tisdags.
Och jag saknar även hemma ganska mycket just nu.
 
Idag har varit en okej dag. En del hemlängtan, men bebisen har varit på bra humör och ganska glad hela dagen, så det har hjälpt lite.
Min värdmamma och jag pratade lite om hemlängtan idag, och jag berättade att jag har bra dagar, och jobbigare dagar. Och hon sa att om jag vill prata så lyssnar hon, och hon sa också att om det var något jag behövde eller ville ha, så är det bara att säga till. Hon förstår att det är ett stort steg jag har tagit, och att det är okej att ha jobbiga dagar ibland.
 
För en vecka så fyllde min värdpappa år, och idag fick han en bok som jag hade beställt. Han gillar att laga mat så han fick boken Swedish Food & Cooking. Där står det om svensk mathistoria, traditioner, svenska klassiska recept, och fina bilder. Han uppskattade den verkligen.
 
Idag är det fyra veckor sedan jag lämnade Sverige.
 
Jobbar imorgon, men får lite sovmorgon, för jag jobbade nästan 11 timar idag, och det får man egentligen inte göra, och för det så får jag sovmorgon till kl. 7.30, istället för att gå upp till kl. 6.30.
Just för att de uppskattar det så mycket att jag kunde jobba lite längre idag, så får jag kortare jobbdag imorgon.
 
Gick en promenad idag och såg den här.
Så här ser en polisbil ut i Fairfax County. Lite skillnad från de vi har i Sverige eller hur?




Anna Lidén

Lite annorlunda jag måste säga mycket annorlunda jag.. Åh vilken häftig bil mycket snyggare än dem här hemma! Bra att du pratar med din värdmamma om detta. Kommunikation är viktigt för att andra ska kunna hjälpa och stötta en.. Vilken fin present din värdpappa fick av dig! Bra intiativ! Kämpa på vännen min! Din värdfamilj har det bra som har dig hos dem !

Svar: Tack snälla! Och tack för idag, du fick mig verkligen på bättre humör, och du fick mig att skratta. Det uppskattas ska du veta, när dagarna här går lite upp och ner.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-30 15:47:42
Din blogg/hemsida: http://lillasysteranna.blogg.se/
Anonym

Lycka till!

Svar: Tack så mycket!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-30 19:31:45
Anonym

Lycka till sa jattemycket. Bra att du pratar med din vardmamma - det ar jatteviktigt. Fortsatt med det!

Nagra andra tips ar att borja lasa en kurs sa snart som mojligt (om du kan, pa ett college med folk i din alder - se upp for klasser dar alla ar minst dubbelt sa gamla, vilket ar fallet pa manga kvallskurser pa Community Colleges); kom ut ur huset varje dag/kvall och GOR nagot aven om det bara ar en promenad, en kaffe pa Starbucks, eller sa. Ga med i ett gym sa du kommer ut mer och traffar folk. Kontakta alla au pairer i ditt omrade och hitta pa saker tillsammans - sa fort du hittar vanner blir livet enklare och din fritid roligare. Var inte radd for att fraga manga ganger - ge inte upp!

Kanske det finns andra au pairer i narheten som ocksa passar bebisar? Kan ni ta en promenad tillsammans med barnvagnarna, eller en fika nar bebisarna sover i barnvagnen? Eller ses hemma hos varandra sa barnen far "leka" med varandra och ni kan prata lite?

Det ar en falla och inte bra att sitta hemma varje dag och kvall och bara umgas med familjen.

Svar: Tack för tipsen!

Jag har faktiskt funderat på olika kurser och skolor. Och har funderat lite på Northern Virginia Community College(NOVA), att kanske ta någon kurs där. Hur vet man hur gamla personerna är som går olika kurser? Jag tar en promenad varje dag om det är fint väder. Få lite frisk luft, och få komma ut från huset ett tag. Har letat efter gym i närheten, men ska fråga mina värdföräldrar mer om det, för det har jag faktiskt tänkt på mycket.

De au pairer som jag hittills har fått kontakt med tar bara hand om äldre barn som går i skolan på dagarna.

Jag försöker hitta på något att göra, i alla fall på helgerna. Imorgon ska jag till Fair Oaks Mall med en annan au pair från Sverige som precis har flyttat hit till Fairfax.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-30 19:38:18

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: