En dag i Washington DC

Idag spenderade jag dagen i Washington DC! Med fint väder och strålande skolsken!
 
Evelina kom och hämtade mig, sen åkte vi till Vienna, och sen tog vi metron till DC.
 
Lunch på McDonalds när vi kom till DC, och sen började vi turistandet...
Evelina hittar i DC, så hon visade mig runt.
 
Först gick vi till Vita Huset, sen vidare till Washington Monument, och sen till World War II Memorial och Lincoln Memorial.
Gick även och kollade i en souvenir-butik, men jag köpte inget den här gången.
Jag gillade det jag såg av Washington DC idag, och vill verkligen åka dit igen!
 
Här är några av alla bilder jag tog idag:
 
Baksidan av Vita Huset
Framsidan av Vita Huset
 
Washington Monument
En del av World War II Memorial
 
 
Lincoln Memorial
 
Utsikten från Lincoln Memorial / Statyn av Abraham Lincoln




Anonym

Kan du lägga upp bilder på ditt rum? :)
och kanske berätta hur en typisk jobbdag/jobbvecka ser ut?

Svar: Jag har inte frågat än om jag får lägga upp bilder på rummet, huset, barnen. Men jag ska göra det. Det kommer att komma ett inlägg senare om hur en typiskt jobbdag/jobbvecka ser ut för mig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-20 22:12:37
Josefine

Va fint DC ser ut!

Svar: Av det jag såg av DC, så var det fint! Kommer absolut att åka dit flera gånger!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-22 21:27:00
Din blogg/hemsida: http://josseaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: