Ledig dag

Idag var jag ledig, så jag tog sovmorgon för första gången sen jag kom hit, det var skönt, att veta att jag inte hade någon tid att passa.
 
På eftermiddagen så gick jag ut själv för första gången sen jag kom hit, och jag gick till Fairfax Towne Center, och köpte lite saker som jag hade letat efter. Bland annat så köpte jag brevset, så jag kan skriva brev hem till familj och släktingar. Köpte även ett Mors Dag-kort som jag kan skicka till min mamma när det är Mors Dag i Sverige om två veckor.
 
Skypade en stund med min mamma idag, innan min värdmamma undrade om jag ville följa med till Costco, så vi ska skypa igen imorgon.
 
Senare på eftermiddagen så skulle min värdmamma åka till Costco, och undrade om jag ville åka med. Och självklart ville jag åka med, för jag vill ju se mer av området.
Vad stort det var! Jag var till Whole Foods Market igår, och tyckte det var stort, det här var ännu större!
Costco är som en lageraffär för endast medlemmar, där det finns ett brett utbud av varor, som t ex hemartiklar, badrumartiklar, trädgårdsmöbler, fryst mat och snacks. Och där man kan köpa saker i storpack.
 
Ledig imorgon också, så får se vad jag ska göra då. Är det fint väder så tänkte jag gå en promenad och ta lite kort, så kan ni kan få se hur det ser ut i området där jag bor.
 

Så här kan det se ut i en Costco-affär. Bild lånad av Google.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: