Tredje dagen hos min värdfamilj

Idag var min värdmamma och jag till Fair Oaks Mall, en stor galleria med många olika affärer, och fixade ett amerikanskt mobilabonnemang till mig och en ny telefon. Så nu är jag ägare till en Motorola Droid Mini, i alla fall så länge som jag bor hos familjen.
 
Jag har även tagit hand om bebisen mer och mer idag. Och tränat på alla saker som jag kommer att få göra när jag blir lämnad själv med honom.
Det har gått okej. Han har gråtit och skrikit ibland, men det är något som bebisar gör, så jag måste nog bara vänja mig vid det.
 
Imorgon är min första "jobbdag" och kommer jag att ta hand om bebisen själv. Min värdpappa kommer att vara hemma, men han kommer att jobba hemifrån, så jag har ansvaret för bebisen. Så får se hur det går.
 
Och jag har precis avslutat ett skype-samtal med min pappa. Det var första gången han använde skype någonsin. Det var första gången som jag pratade med honom sen jag åkte från Sverige, så det var roligt att få prata med honom igen, och höra hur det var hemma.
 
 




Anonym

Hoppas dagen gar bra!

Svar: Den gick okej.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-08 17:28:49
Lucille

Ååååh, Fair Oaks mall!!!! Älskar det! Jag var au pair i Ashburn, VA och var där OFTA, hehe :) Älskade, älskade Forever21! :) Är det det shoppingcentet som du bor nära? Eller är det det stora?

Svar: Vi var bara till Fair Oaks Mall en kort stund och fixade en telefon till mig, men det verkar vara stort, med många affärer. Så jag vill absolut åka dit igen! Fair Oaks Mall är det stora shoppingcentret, och det tar ca 10-15 minuter att åka dit med bilen. Det shoppingcentret jag bor nära är Fairfax Towne Center, där det finns olika affärer som t ex, T.J. Maxx, Bed, Bath&Beyond, och Safeway. Finns även en biograf, frisör, och många restauranger/cafeér. Finns även fler shoppingcenter inom 30 minuter med bilen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-10 13:32:15
Lucille

Nej, det stora shoppingcentret är ett annat. Jag har glömt namnet, men det är ett av de största i USA. Kanske Tyson's Corner?

Jag shoppade på Dulles Town Center, Fair Oaks Mall, i Washington DC och det stora (tror att det hette Tyson's corner). Men Fair Oaks mall var favoriten. Det enda tråkiga med det är att de inte har någon riktig Food Court.

Tycker du om området? Det är lite kul att läsa och höra om allt igen. Jag såg att du skrev om Lake Fairfax park, där har jag haft picknick :)

Jag var i USA i 16 månader, och spenderade mina 4 sista månader i VA. I början var jag i NY. Jag tog också hand om en bebis.., och två andra barn (i NY).

Ha det bra!

Svar: Det stämmer, Tyson´s Corner är ännu större än Fair Oaks Mall. Det tar ca 20-25 minuter med bil till Tyson´s Corner.
Hittills gillar jag området. Ganska lugnt förortsområde, men nära till ganska mycket. Jag hade mitt första au pair möte vid Lake Fairfax Park. Kanske åker dit igen någon gång.
16 månader? Förlängde du men åkte hem tidigare, eller? Var bodde du när du bodde i VA?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-30 21:55:41
Lucille

Ja, det var precis vad jag gjorde :)

Jag borde i Ashburn. Så ca. 30 min från Vienna.

Kul att du gillar området! Jag gillade också Virginia, men jag tyckte ju mer om New York (jag bodde i Westchester County). Men det är ju en smaksak. Jag tyckte att människorna var mer avslappnade i VA. Väldigt många jobbar hemma där också. Jag älskade att ta hand om en bebis, men det var jättesvårt att lämna henne. Min lilla älskning! I NY tog jag hand om 3 barn som var 6, 3,5 år och 1 mån när jag kom dit, och i VA var barnen 4 år och 2 år. Så ganska små barn!

Svar: Jag gillar New York också, i alla fall det lilla jag fick se av staden under orientation. Jag ska till New York City i sommar. Några tips? Vad får jag inte missa? Väldigt små barn du tog hand om. Men du trivdes med det?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-05-31 09:52:08

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: