Förkyld

Dessa dagar har jag varit förkyld, så dagarna har mest bestått av jobb och promenader...
 
I lördags tog jag det lugnt hela dagen, för att försöka bli frisk så fort möjligt igen.
Jag tog en promenad till Fair Ridge Shoppingcenter, och gick till Harris Teeter och kollade lite där, men annars tog jag det lugnt.
Fick brev av morfar&mormor idag.
 
I söndags var det luciaträning igen.
Jag kände mig tillräckligt pigg att åka dit i alla fall, även om jag kanske inte skulle kunna sjunga så mycket, eftersom jag var lite hes. Men jag tänkte att jag kunde lära mig genom att lyssna den här gången.
Och det gick bättre än förväntat, och jag kunde sjunga mer än vad jag trodde innan. Så det var bra.
Kom tillbaka tidigare den här gången, för hon jag åker med skjutsade mig ända till Metro Center i DC, så jag kunde ta metron direkt till Vienna, och jag behövde inte byta metro som förra gången.
 
Denna jobbvecka har känts väldigt lugn och tycker dagarna har gått relativt snabbt ändå.
 
Fick sovmorgon i måndags, och behövde inte börja jobba förrän kl.8.
Min värdpappa har varit hemma den här veckan för att förbereda inför Thanksgiving, så han sa i söndags att eftersom jag är förkyld och behöver sova, och att han i alla fall var hemma, så behövde jag inte börja jobba förrän kl.8. Tacksam för det!
Jobbdagen tyckte jag gick bra. Förkyld, och det är aldrig roligt att jobb då, men bebisen var lugn och glad i stort sett hela dagen. Så han gjorde jobbdagen lättare för mig.
På kvällen tog jag en promenad för att få lite frisk luft.
 
Gårdagen var liknande som måndagen. Fick sovmorgon igår också, vilket kändes skönt.
Igår började jag hosta också, så jag tog DayQuil. Någon slags hostmedicin som mina värdföräldrar sa att de använder när de är förkylda. Och det smakade... fruktansvärt. Bland det äckligaste mediciner jag någonsin tagit.
De hjälpte ett tag, men fy så äckligt det var.
På kvällen tog jag en promenad till Jo Ann och köpte julpapper, för det hade 50% på alla julsaker.
 
Är fortarande förkyld, men hostar inte lika mycket idag, så det känns bra i alla fall. Det går åt rätt håll, men det går bara väldigt sakta. Idag har jag endast några timmar. Började kl.8 idag också.
Min värdpappas mamma kom hit vid 11-tiden, för hon ska fira Thanksgiving här i Fairfax, och vid 12-tiden kom min värdmamma hem, för hon skulle följa med på bebisens 9-månaders kontroll.
Så blev inte mycket jobb för mig idag, vilket var skönt.
 
Nu väntar fyra dagas ledighet för mig! Så skönt!
Imorgon är det Thanksgiving, och på fredag är det Black Friday, vilket är det störtsa shoppingdagen i USA.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: