Halloween

Förlåt för dålig uppdatering, men denna vecka har jag haft ganska mycket att göra. Men jag lovar att jag ska uppdatera bättre nu.
 
Denna jobbvecka har varit rätt så bra. Förra veckan var bättre, men denna vecka har varit ganska bra också.
Bebisen har varit på ganska bra humör hela veckan, med en del skratt och leenden. Och det är alltid roligt.
 
I måndags träffade jag Tereza efter jobbet. Jag hämtade upp henne, sen åkte vi till Fair Oaks Mall för shopping.
Först blev det kinamat på Panda Express, och sen gick vi runt i shoppingcentret.
Jag kollade lite efter skor och lite höst- och vinterkläder, men jag hittade inget som jag verkligen ville ha, så jag köpte inget denna gången.
 
I tisdags blev det gymmet efter jobbet.
Denna gång blev det mest träning med träningsband. Jobbigt, men på ett bra sätt.
Och denna gången var första gången som jag inte fick träningsvärk efteråt.
 
I onsdags så karvade jag pumpor till Halloween med mina värdföräldrar. Det var roligt.
Och det var det allra första pumpan som jag har karvat någonsin. För att vara första, så blev den faktiskt helt okej.
 
 I torsdags så var jag till Party City på kvällen. En affär där det finns allt man kan önska sig till kalas och fest.
Jag bestämde med Alexandra under dagen, att jag skulle följa med henne och hennes kompisar till Georgetown på Halloween.
Jag ville inte köpa någon kostym innan jag visste om jag skulle göra något speciellt. Men nu var jag då tvungen att köpa något.
Och Party City dagen innan Halloween, det var hur mycket folk som helst. Alla som jag, väntade till sista dagen för att köpa kostym.
Jag valde ut en kostym som jag ville ha, och fick stå i kö för att hämta ut dem och prova dem. Stod i kön fem gånger tror jag. Jag hittade en som jag ville ha, stod i kö, för att få reda på att den var slut.
Men till slut hittade jag något som jag gillade, och jag bestämde mig för 80-tals tema.
Och sen kö för att betala. Jag var där i nästan fyra timmar, innan jag kunde åka tillbaka igen.
Igår var det Halloween! Jag jobbade, men inte så många timmar. Jag jobbade på morgonen, sen några timmar på eftermiddagen.
Hade au pair-möte på morgonen, Halloween-frukost, hos en av våra LCCs i gruppen. Au pair-gruppen som jag tillhör är så stor, så vi har två LCC.
Träffade en ny au pair från Sverige där, så det var roligt.
Kom tillbaka vid lunchtid, så då jobbade jag igen tills min värdmamma kom hem.
 
På eftermiddagen så tog jag kort med min värdfamilj i våra kostymer.
En av min värdmammas kompis kom över och tog korten så oss, så alla kunde vara med i korten samtidigt.
Min värdmamma var giraff, min värdpappa var elefant, mitt värdbarn var apa, och jag var zebra.
Min värdmamma kallade oss för Zoo-familjen.
Fick några bra bilder, men jag vet inte om jag får lägga ut bilder på värdfamiljen än.
 
På kvällen åkte jag till Georgetown, DC, med Alexandra, och några av hennes kompisar.
Det var helt Crazy! Det var väldigt mycket folk, men min värdmamma hade förberett mig på det, så det visste jag att det skulle vara.
Vi gick runt på gatorna i Georgetown ett tag, sen gick vi till en bar, och var där en stund.
Sen åkte vi tillbaka, och jag kom tillbaka till huset vid ca 2.30.
Så nu har jag upplevt ännu en högtid i USA!
 
Redo för Georgetown... Inte alltför utspökad...
Och igår bokade jag även min Semester!
Jag ska vara i San Francisco under julen med min värdfamilj, sen 26-31 så ska jag åka på en bussresa från 26-31 december som ska ta mig från Los Angeles, till Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood Boulvevard, Staples Center, Dolby Theatre, Rodeo Drive, Walk of Fame, Universal Studios, Santa Barbara, Solvang, San Francisco, Stanford University, Yosemite National Park, och tillbaka till Los Angeles!
Troligtvis också Disneyland 1 januari, men jag inte bestämt mig än vad jag ska göra det dagen.
Sen åker jag tillbaka till San Francisco för att flyga tillbaka med min värdfamilj den 3 januari.
Ska åka med en annan au pair, från Frankrike.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: