Lancaster County och Philadelphia, PA

Fredagen var en vanlig jobbdag, och under bebisens andra sovstund så bakade jag chokladrutor med jordnötter, för att ha med på bussresan.
På kvällen så packade jag, för att göra mig redo för resan till Philadelphia dagen efter.
 
I lördags fick jag gå upp tidigt, för kl.7 så skulle min värdpappa köra mig och Tereza till Union Station i Washington DC, för att vara där runt 7.45.
Bussen gick 8.20 från DC. Det var jag, Tereza, och ca 50 andra au pairer.
Först blev det ca två timmars resan till Lancaster County i Pennsylvania, vilket är ett av USAs mest kända och populära amish samhällen.
Först stannade vi vid Central Market, vilket är en som en marknad inomhus där man kan köpa grönsaker, frukter, bröd och kakor, godis, och diverse annat...
Sen åkte vi vidare till Lancaster. Väl där fick vi en guidad tur genom olika byggnader som visade hur det kunde se ut där en amish familj bor.
Sen blev det ca två timmar resa igen för att komma till Philadelphia, och till vårat hotell.
På kvällen fick man egen tid, och man fick göra vad man ville. Jag och Tereza, och en annan person, gick runt lite i centrala Philadelphia och tog kort, och sen gick vi till en bar. Dricka och röka är inget jag gör, men jag följde med ändå.
Söndagen program började kl.10, då bussen skulle gå vidare, för en guidad busstur genom centrala Philadelphia, och till olika kända och historiska platser i Philadelphia.
Sen fick vi egen tid på eftermiddagen i några timmar, och då gick vi först till en souvenirbutik och köpte Philadelphia-saker, sen gick vi och kollade lite i olika affärer, och sen gick vi till LOVE Parken.
Bussen tillbaka till Washington DC avgick kl. 17. Och var tillbaka ca kl.20.30 i DC.
En bra helg, och jag fick se mycket på kort tid!
 
Bara några av alla bilder jag tog...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: