Luciaträning

I lördags jobbade jag, men jag jobbade 18-23, så det var inte jobbigt alls.
Jag la bebisen vid 18.30-tiden, sen så bestod kvällen mest av att titta på tv.
Dessa jobbdagar tycker jag om!
 
I söndags började luciaträningen.
Det är en kvinna i Maryland som varje år sätter upp ett svenskt luciatåg, och uppträder på olika ställen i DC under december. Hon har gjort detta senaste 25 åren.
Vi ska träna tre söndagskvällar, sen följer uppträdanden i december.
Jag tog metron tid Woodland Park, DC, sen fick jag skjuts av en kvinna som också skulle dit, för hennes yngre dotter skulle också dit. Väldigt skönt att få skjuts, istället för att åka metron i nästan två timmar.
Det var ja, 25 andra svenska au pairer, plus några andra tjejer och kvinnor som har varit med i flera år.
Vi höll på i ca tre timmar, och sjöng igenom alla sånger vi ska sjunga under luciatågen, alla 17. Vi kommer inte att sjunga alla sångerna under samma luciatåg, men vi måste kunna dem.
Det var roligt, och jag gillar verkligen julen, så det är något som jag ser fram emot att göra under november och december!
 
I måndags jobbade jag som vanligt. Kom tillbaka sent på söndagskvällen, så var lite trött på morgonen, men det var bara att gå upp ändå.
Jobbdagen var som vanligt. Bebisen kryper verkligen snabbare och snabbare för varje vecka känns det som, så nu måste man verkligen passa honom.
På kvällen gick jag till Old Navy.
 
I tisdags fick jag lite sovmorgon, vilket alltid är skönt.
Jobbdagen var som vanligt, förutom att det regnade, vilket betyder att vi fick vara inne hela dagen. Inte så roligt, men det går.
Efter jobbet blev det gymmet med PTn.
Efter gymmet kom Britt och hämtade mig och vi åkte till Starbucks.
 
I onsdags var en vanlig jobbdag, förutom att bebisen har blivit förkyld. Vilket inte är så roligt. Jag förväntade mig en dag med mycket skrik och gråt, men det var inte mer än vanligt, så det var skönt.
Jag åkte till Fair Oaks Mall efter jobbet. Jag letade efter lite kläder och vinterjacka, för det har börjat blivit kallare här i Fairfax, speciellt på kvällarna. Så behöver lite varmare kläder till hösten och vintern.
 
Igår var en speciell jobbdag. Eftersom bebisen fortfarande är förkyld, så lät de honom sova längre på morgonen, och det resulterade i att sovstunderna under dagen blev senare. Och det resulterade i att han inte ville sova så tidigt på kvällen. Men när barn är förkylda så får man ta dagen lite som den kommer. Och förutom det, så var det en helt okej dag.
På kvällen blev det gymmet, och igår gick jag 3 miles.
 
Idag har jag blivit förkyld. Kände av det lite igår kväll, men i morse när jag vaknade, så var jag helt täppt i näsan, och ont i halsen. Vilket inte var så roligt. En dag då man bara ville vända sig om och somna om, men det var bara att gå upp när klockan ringde kl.5.30.
Eftersom bebisen har varit förkyld under veckan, så väntade jag bara på att jag skulle bli det också, eftersom jag spenderar så mycket tid med honom under dagen. Och idag blev det så.
Hoppas bara att det inte blir värre än vad det är.
Idag var första dagen som jag köpte något juligt.
Juldekorationerna har funnits i butikerna sen oktober, men jag har bara gått förbi det. Jag vill inte ha något jul alls innan december.
Men idag köpte jag julkort hos Jo Ann, för att de hade 50% rabatt. Så passade på att köpa nu, än att betala det dubbla om en vecka.
 
Imorgon ska jag bara ta det lugnt, och försöka bli frisk igen...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: