Veterans Day

I måndags var det riktigt jobbigt att gå upp på morgonen. Efter helgen som var, med inte så mycket sömn, så var det inte lätt att gå upp och börja jobba kl.7. Men jag gjorde det ändå.
På eftermiddagen gick jag till Old Navy.
 
I tisdags var jag ledig, för det var Veterans Day här i USA. En dag som man ska tänka på alla personer som jobbar och har jobbat inom militären.
På förmiddagen var jag med min värdfamilj till en fotograf och tog bilder till jul, och till julkorten. De ville såklart att jag skulle vara med på en del av korten, så självklart var jag det. Och vi fick några väldigt bra kort.
Och på eftermiddagen mötte jag upp Tereza och två av hennes vänner, och åkte in till DC.
För där var det The Concert For Valor!
En gratis konsert vid The National Mall för att hedra alla militärer, med artister som Bruce Springsteen, Carrie Underwood, Metallica, Rihanna, Eminiem...
Det var fint väder och väldigt mycket folk, runt 700-800 000 skulle jag tro.
Vi stod vid den sista storbildsskärmen, och vi kunde inte änns se scenen.
Men står hellre vid en storbildsskärm och ser bra, än stå mitt i en folksamling och inte se något alls.
Och ljudet var lika bra ändå, även fast vi stod långt bak.
Det var så bra!
I onsdags var en vanlig jobbdag igen.
Bebisen fick sin tredje tand idag.
Efter jobbet åkte jag till gymmet och träffade PTn igen.
Efter gymmet så träffade jag Desirée och Johanna vid restaungen Guapo´s, som ligger vid Fair Lakes Shopping Center, för mexikansk mat. Hade aldrig varit där tidigare, men det var gott.
 
Igår fick bebisen sin fjärde tand.
Saknar svensk mat ibland, så idag blev det pannkakor med vaniljglass och hallonsylt till middag innan jag åkte på au pair mötet. Gott blev det!
På kvällen så var jag på au pair möte. Vi hade mötet vid Fairfax County Criminal Justice Academy.
Vi fick först sitta i en utbildningslokal och en polis berättade lite om självförsvar och vad man kan göra i vissa situationer. Sen fick vi göra lite övningar efteråt.
Det här är sånt som man förhoppningsvis aldrig behöver använda sig av i sitt liv, men det är bra att veta.
Träffade även två nya au pairer från Sverige där.
 
Idag har varit en vanlig jobbdag igen.
På kvällen åkte jag till gymmet och gick/joggade ca 5 km. Även fast jag hade träningsvärk från i onsdags så åkte jag dit ändå.
 
Jobbar imorgon, men jag jobbar 18-23, och vanligtvis så lägger de bebisen runt kl.18.10, och förhoppningsvis så sover han mestadels av tiden, så det blir en lugn kväll. Högst troligt framför TVn.




Hannah

Hej Elisabet, din värdfamilj verkar himla gulliga med korten och tårtan, verkligen vänligt av dem. Det verkar som om du gör ett riktigt bra jobb med bebisen. Tycker det är så roligt för det bevisar verkligen mot alla som var elaka och tvekade på dig innan du åkte, du klarar dig ju galant och verkar göra ett toppenjobb dessutom. Jag är riktigt imponerad av dig njut av dina sista 6 månader för tro mig, de kommer gå fort. Ta hand om dig!

Svar: Tack så jättemycket för kommentaren! Jag blev väldigt glad och jag fick ett stort leende på läpparna när jag läste den. Jag uppskattar det verkligen, att du tog dig tid att skriva till mig. :) Tack! Ta hand om dig med!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-11-16 02:26:32

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: