5 månader i USA

Idag är det fem månader sedan jag lämnade Sverige för att åka som au pair till USA.
Dagarna går fortfarande upp och ner. Men jag känner att det blir bättre och bättre. Även fast det är jobbigt ibland.
 
September har ändå varit en relativt bra månad, och jag har hittat på en del roliga saker!
Jag har varit på baseballmatch!
Jag gick ColorVibe-loppet!
Och jag har varit på Dirty Dancing-musikalen i DC!
 
Oktober blir en pluggmånad, som börjar nu på söndag...
Jag har fått hemläxan jag ska innan kursen, och det är att jag ska skriva om USAs Självständighetsförklaring till nutida engelska, och i mina egna ord. Inte det lättaste, men min värdmamma skulle hjälpa mig lite sa hon, så det uppskattar jag.
Höjdpunkten på kursen blir ändå resan till Philadelphia/Amish Country i början på november!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: