Mitt schema

Jag fick en fråga här på bloggen för ett tag sedan om jag kunde skriva om hur mitt schema ser ut...
 
Mitt jobbschema ser ut ungefär likadant varje dag. Jag jobbar oftast måndag-fredag, 7-16, eller 7.30-16.30.
 
På ett ungefär så kan en jobbdag för mig se ut så här:
 
7.00 - Börjar jobba, väcker bebisen, och ger den frukost.
8.00-9.30 - Lekstund inomhus, går en promenad om det är fint väder.
9.45-11.30 - Matar bebisen med flaska, innan han somnar, och jag har tid för mig själv. Äter då frukost, och tittar på TV. Pratar ibland med pappa eller mamma, eller någon kompis över skype eller messanger.
11.30-12.30 - Lekstund inomhus.
12.30 - Lunch för bebisen.
13.00-14.00 - Oftast promenad om det är fint väder, annars lekstund inomhus.
14.00-15.30 - Matar bebisen med flaska, innan han somnar, och jag har tid för mig själv.
15.30-16.00 - Lekstund med bebisen inomhus. Lekstund kan vara läsa böcker, sjunga, leka med leksaker, gåträning, m.m...
16.00 - Slutar.
 
Som sagt, mitt schema ser nästan likadant ut varje dag, vilket det oftast gör om man tar hand om en bebis.
Men än så länge så känns det bra, och jag trivs med det.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: