Plugga...

Sista dagen med att behöva börja jobba kl.6 denna vecka, så skönt...
Dagen med bebisen var relativt bra ändå, och idag så somnade han även under andra sovstunden. Första gången denna vecka. Tidigare har han bara börjat skrika när jag lade ner honom i sängen, men inte idag. Vilket kändes bra.
På kvällen åkte jag till grannstaden Clifton, för födelsedagsmiddag på Main Street Pub för Desirée. Några andra av hennes vänner var också där, så sammanlagt var vi åtta stycken.
En trevlig kväll, med god mat!
 
Igår var en riktig pluggdag...
Jag satt i fem timmar med att skriva om delar av USAs självständighetsförklaring till nutida engelska.
Min värdmamma hjälpte mig mycket, och det uppskattar jag verkligen. Hade knappt klarat det själv.
 
Idag så blev jag officiellt en student igen.
Första skoldagen på fem år.
För att vara säker på att jag skulle hinna till George Mason University i Arlington till kl.10, så åkte jag redan kl. 8.
Jag mötte upp Tereza vid Vienna Metro, för hon skulle också läsa den här kursen.
Visste inte alls hur lång tid det skulle ta, men vi var på skolan redan strax efter kl. 9. Men det gjorde inte så mycket, för hellre vänta ett tag, än att komma försent. Men nu vet vi det till nästa gång, att det inte tar så lång tid som vi trodde.
Första lektionen idag handlade om historia om staden Philadelphia, och om Amish och deras historia, kultur, religion...
Lektionen var i sex timmar, med bara 45 minuter för lunch, så ibland blev det lite långtråkigt, men det var även intressant.
På kvällen innan middagen åkte jag till gymmet ett tag och gick/jogga på gåbandet. Ska förhoppningsvis börja med lektionerna med PT nästa vecka.  
De skulle höra av sig för att boka tid, men har inte hört något än. Imorgon är det Zumba, så ska nog åka dit, så kan prata med dem då.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: