Amerikansk fotboll

I lördags var jag på Amerikansk Fotboll!
 
Min värdmamma och jag åkte bil till Charlottesville, VA, som ligger ca 2 timmar från Fairfax.
Där träffade vi några av hennes vänner vid en tailgate-party.
Där fanns det fanns mat, bagels, frukt, öl, men också alkolholfria drycker som juice och vatten, och jelloshots.
 
Ett tailgate-party är som ett bakluckeparty, som vanligtvis hålls på parkeringsplatser vid arenor, före och ibland efter spel.
Det är väldigt vanligt att det finns alkohol och mat vid ett tailgate.
Personer som deltar i ett sådant party säga vara tailgating. Och många deltar även fast deras fordon inte har bakluckor.
 
Tailgating höll på i ca 2 timmar, sen gick vi till arenan, som låg 20 minuter bort.
Det var college football, och det var UCLA Bruins mot Virginia Cavaliers.
Min värdmamma och hennes vänner har gått på UCLA, så självklart fick jag heja på UCLA också, även fast jag just nu bor i Virginia.
Det var en ganska stor arena, och min värdmamma sa att det var ca 40000 biljetter sålda innan matchen, så det var väl ungefär så många människor där.
Matchen höll på i nästan tre timmar, med pauser inräknat.
UCLA vann 28-20!
 
Vi åkte från Fairfax vid kl. 6.30, och var tillbaka vid kl.5.30. Så det blev en heldag...
 
Det var en riktigt roligt dag, med strålande solsken, och jag träffade många trevliga människor!
Igår var jag ledig.
På eftermiddagen träffade jag en ny au pair som också bor i Fairfax.
Hon kommer från Tjeckien, och hon tar också hand en bebis.
Vi gick och fikade vid Starbucks, sen gick vi till en park, och gick sen gick vi runt lite i Fairfax City.
Hon var trevlig, och vi kommer absolut att ses igen. Hon är även den första au pair som jag har träffats hittills som också tar hand om en bebis, Inte för att det spelar någon roll egentligen, men det är lättare att träffas med barnen på t ex playdates, om barnen är i samma ålder.




Lina

I live in Charlottesville woho! haha

Kommentaren skrevs den: 2014-09-12 14:40:19
Din blogg/hemsida: http://linaauapair.webblogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: