Val 2014

Tisdags var en av de bättre jobbdagarna på veckan. Jag fick många leenden och skratt av bebisen, så det är alltid positivt.
På eftermiddagen träffade jag Desirée, och vi åt middag på en thairestaurang, som hette The Similans Thai Eatery. Det var första gången jag åt thaimat, men det var ganska gott.
Jag upptäckte även att det finns ett till shoppingcenter här i närheten, som jag inte visste om.
Greenbriar Shopping Center heter det, och ligger ca 5 minuter från mig med bil. Väldigt nära, så kommer absolut åka/gå dit igen. Det var även där thairestaurangen låg.
Jag är så van att gå till Fairfax Towne Center eller till Fair Oaks Mall, men nu kan jag även åka/gå till Greenbriar Shopping Center också om jag vill.
 
Onsdagen var ungefär som tisdagen. Vilket känns väldigt bra för mig. Jobbdagarna går så mycket lättare när man får se och höra skratt och leenden från bebisen, istället för gråt och skrik.
På kvällen mötte jag upp Alexandra från Frankrike och Luisa från Colombia, och vi åkte till grannstaden Reston, och åt frozen yoghurt, och gick på bio. Första gången på bio i USA. Kommer bli fler garanterat!
Vi såg If I Stay. Helt okej faktiskt. Inte det bästa filmen jag har sett, men helt okej.
 
Torsdagen var en relativt bra jobbdag också.
På eftermiddagen gick jag till Fair Oaks Mall, och köpte en matchtröja till baseballmatchen på söndag. Hittade även en tröja med Washington Capitals- märke på, och båda var på rea, så köpte båda två. Båda kostade 20 dollar tillsammans, och det tycker jag var helt okej.
Så nu är jag redo för baseball på söndag, och även för ishockey i vinter!
 
Idag jobbade jag kortdag. Det var egentligen menat att jag skulle jobba vanlig dag, 7-16.
Men min värdpappa kunde jobba hemifrån idag, så jag kunde sluta tidigare.
För vid kl. 12.30 så kom Jenny, och vi åkte in till Washington DC för att rösta.
Rösta gjorde vi vid Svenska Ambassaden som ligger i Georgetown, DC.
Det var väldigt lätt och gick ganska snabbt. Det var härligt att höra alla prata svenska som var där, och att vara på "svensk mark" för en stund.
Efter röstningen så gick vi och köpte Ben&Jerry-glass, och dricka. För det var så varmt, och den luftfuktigheten som är här är inte alls roligt. Det är som att gå in i en bastu ibland, inte alls roligt.
Så för att kyla ner oss lite så blev det glass!
Svenska Ambassaden
Washington Harbor, som låg precis vid Ambassaden
Imorgon blir det jobb igen. Men ledig söndag!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: