Glad Påsk

I måndags var en bra jobbdag. Efter jobbet skrev jag klart breven till farmor, och morfar&mormor.
 
I tisdags blev det att vara inne på förmiddagen. Det var en beväpnad rånare som hade rymt från ett sjukhus i Fairfax kommun, och innan de visste var han var så höll jag mig inne. Det hade säkert varit okej att gå ut, men bättre att ta det säkra före det osäkra. De hittade honom som tur var på eftermiddagen.
Efter jobbet blev det gymmet med PTn.
På kvällen gjorde jag semlor igen, alltid lika uppskattat. Sista för den här gången, eftersom man bara äter dem till påsk.
 
I onsdags var det fint väder, så då gick vi en promenad med barnvagnen på förmiddagen innan sovstunden. Han verkar gilla att vara ute, så det är bra.
Efter jobbet blev det gymmet igen, denna gången blev det powerwalk/jogga/springa 6 km.
Var också den dagen jag firade 11 månader i USA, separat inlägg om det.
 
Igår var det ännu finare väder, så då gick vi till lekparken på förmiddagen. Han kan gå med hjälp, men han kan inte gå själv riktigt än, så det ända han kan göra vid lekparken just nu är att gunga, men det gillar han verkligen. Han skrattar och ler nästan hela tiden när han sitter i gungan.
Efter jobbet blev det gymmet igen, samma som i onsdags, powerwalk/jobba/springa 6 km. Jag var till gymmet en gång bara förra veckan, så har lite tid att ta ikapp där.
 
Idag har varit en  regndag. Dagarna blir på en gång mycket tråkigare när man inte kan gå ut, men det var en okej jobbdag ändå. Min värdpappa åkte till Kalifornien igår morse, så då har jag fått börja kl.6 istället, när min värdmamma åker till jobbet. Men det har varit okej. Bebisen vaknar inte förrän runt kl.8.30, så de första timmarna kan jag ta det väldigt lugnt.
På kvällen åkte jag till Whole Foods och köpte mat till påskmiddagen jag ska göra på söndag.
Eftersom min värdpappa är borta hela helgen, så har jag erbjudit mig att göra påskmiddag. Det ska faktiskt bli roligt! Eftersom vi bara är två, så blir det inte jättemycket mat, men har tänkt att koka potatis, ägghalvor, laxröra och rostat bröd, och lax med philadelphiaost i ugn. Och till efterrätt blir det nog kladdkaka.
 
Och eftersom klockan har slagit om till lördag och Påskafton hemma i Sverige så vill jag önska en Glad Påsk till er alla!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: