National Cherry Blossom Festival

I tisdags, onsdags och torsdags så var de regndagar här, så då fick jag vara inne med bebisen på förmiddagen. Men vi hade det bra ändå. Just nu är han väldigt intresserad av lego, och han ger mig bitar så bygger jag ihop något av det. Han försöker själv ibland att sätta ihop bitar, men än så länge kan han inte det. Han tar bara isär dem för mig. I onsdags var han också väldigt intresserad av bollar. Han gav mig en boll, så kastade jag upp den i luften och tog emot den, och då log han och skrattade varje gång.
Gymmet blev det också efter jobbet tisdag, onsdag och torsdag.
 
Igår så blev det brevskrivning för mig efter jobbet. Måste komma ikapp med breven som jag ligger efter med, till farmor och morfar&mormor. Men är snart klar med det. Så då blir den ett brev i månaden som vanligt.
 
Idag åkte jag till DC, för idag var det National Cherry Blossom Festival.
Det blev en tidig morgon, för karnevalen/paraden började redan kl.10. Min värdmamma sa, att är det något man inte ska missa när man är här, så är det Cherry Blossom. Så självklart ville jag åka in och se det, eftersom jag inte var här förra året när det var.
Paraden höll på i nästan två timmar, sen gick jag runt National Mall och tog en massa kort. Gick runt Washington Monument och ner till Tidal Basin(sjö), och kunde se Thomas Jefferson Memorial därifrån.
Gick även till Washington Welcome Center och kollade lite souvenier, och lunch blev det på McDonalds innan jag åkte tillbaka på eftermiddagen.
En bra, och perfekt vårdag i Washington DC!




Ida

Vad roligt med en karneval/parad. Mycket mysiga bilder! Det känns som om våren verkligen kommit till DC.

Sv: Tack. Jag tror det kommer passa mig bra att ta hand om barn under två år. Vad roligt att det finns fler au pairer i närheten. Att du bara bor 30 minuter bort. Hur länge är du kvar i USA?

Svar: Ja, våren har verkligen kommit till DC just nu, och det är riktigt härligt. Jag är kvar till november, så jag ses gärna när du har kommit hit. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-04-12 08:53:49
Din blogg/hemsida: http://nouw.com/elvstoft

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: