9 månader i USA

Igår var det 9 månader sedan jag lämnade Sverige för att åka som au pair till USA.
9 månader... knappt så jag tror det själv. Jag har varit här i USA i tre fjärdedelar av 1 år.
 
Januari har varit en bra månad, tycker den har gått ganska snabbt.
Jag var i SF i några dagar i början av januari, men annars har jag inte gjort så jättemycket.
Jag har varit till Washington DC två gånger.
Stora delar av denna månad handlade om mitt beslut om jag skulle stanna eller inte.
Jag beslutade mig för att stanna i ytterligare 6 månader, och just nu känns det som att jag tog rätt beslut.
Det är för mycket som jag vill göra i USA innan jag åker hem, för att åka hem redan i maj.
Så man kan säga att jag firade halvtid igår. 9 månader har gått, 9 månader kvar.
 
Vet inte riktigt vad som väntar i februari än... mest försöka spara pengar till semestern som jag måste ta ut innan slutet av april.
Men på fredag ska jag på NHL-match! Washington Capitals vs. Anaheim Ducks. Ser verkligen fram emot det! Det är något som jag verkligen ville göra minst en gång när jag var här!
Mitt värdbarn fyller 1 år i mitten av februari!
 
Mamma fyller 50 år på söndag och även farmor fyller 80 år i slutet på februari, och det är väldigt tråkigt att jag kommer att missa det, men det är bara att ta sig igenom dessa dagar också. De är båda glada och stolta att jag är här, så det känns bra på det sättet. Men det kommer nog bli jobbigt ändå att inte vara hemma under de dagarna.
 
Men som sagt... nu ser jag fram emot fredag!




e

Hej! Lite nyfiken på hur det sociala livet ser ut för din del. Träffar du ofta andra aupairer osv?

Svar: Jag träffar en del au pairer. Tyvärr så har många av de au pairer som jag har lärt känna under min tid här hittills har åkt hem nu i januari/februari, så det är tråkigt. Men det är en del av au pair livet. Och de au pairer som jag har lärt känna hittills bor en bit bort från mig, så då blir det att jag oftast träffar dem på helgerna.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-02-06 14:44:22

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: