Anmält mig till en ny kurs

I måndags blev det tidig morgon igen, började redan kl.6, för min värdpappa var på jobbresa söndag-måndag.
Men bebisen vaknade inte förrän runt kl.9, så de första tre timmarna av jobbdagen gjorde jag ingenting.
På kvällen anmälde jag mig till en ny kurs. När man är au pair så måste man läsa 6 credits, eller 7.2-8 CEU´s under sitt au pair år. Och hittills har jag 4,5 CEU´s från Philadelphia och Amish-kursen. Så är tvungen att läsa en kurs innan 31 mars, vilket var deadlinen för att jag skulle få stanna längre än ett år.
Jag hittade en helgkurs som jag tror kan bli rolig och intressant. Den heter American Melting Pot: Cuisine From Different Cultures, där man får lära sig laga mat från olika delar av USA.
Kursen är den 14-15 mars, i Washington DC, och det är Sojourner Douglass College Weekend Program som anordnar kursen.
Här är kursen jag ska läsa:
https://weekendprogram.gosignmeup.com/public/course/browse?courseid=3763
Någon annan som ska läsa den här kursen?
 
I tisdags blev det gymmet efter jobbet.
Från och med i tisdags, och två veckor framåt kommer min värdpappa att vara pappaledig.
Jag kommer ändå att jobba, men troligtvis inte alls lika mycket som jag brukar. Och lite andra tider än vanligt.
 
I onsdags gjorde jag inte alls så mycket efter jobbet.
Hade inte orken att göra något speciellt och hade riktig träningsvärk från gymmet i tisdags, så det blev bara en promenad i området på kvällen.
Skickade även paketet till mamma som fyller år snart.
 
I torsdag tog jag mig till gymmet efter gymmet. Träningsvärken var fortfarande kvar, men jag gick/joggade 6 km på gåbandet ändå. Jag har bestämt mig att februari ska bli en komma-i-form månad, så ska försöka gå till gymmet oftare, och även försöka äta bättre när jag kan.
Ska även spara så mycket pengar jag kan, så jag kan göra något roligt på min semestervecka som jag måste ta ut innan maj.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: