8 månader i USA!

På nyårsdagsmorgonen så hämtade min värdmammas pappa mig vid busstationen, och sen åkte vi och åt frukost på Mel´s Diner, ett klassiskt amerikanskt matställe.
Efter det så åkte vi till några ställen som jag inte haft möjlighet att se under busstouren.
Först blev det Alamo Square - Painted Ladies. Har man sett serien Huset Fullt så känner man absolut igen dessa hus.
Sen åkte vi och såg soluppgången vid Golden Gate Bridge. Så vackert!
Och den 1 januari var det åtta månader sedan jag lämnade Sverige för att åka som au pair till USA.
Ännu en månad har nu gått...
Tycker december har gått ganska fort. Säger som jag gjorde efter 7 månader, tycker inte det var längesedan jag firade ett halvår i USA, men det är redan två månader sedan.
 
December har varit en bra månad!
Jag har firat amerikansk jul!
Jag har varit på semester genom delar av Kalifornien, och sett så mycket som jag bara har drömt om innan!
 
Jag vet inte vad som väntar i januari än... men jag har mycket i tankarna just nu som jag måste bestämma mig om snart.




Ida

Åh vad roligt det är att följa din resa och se vad mycket du gjort under dina åtta månader i Usa. Älskar när man får se bilder på platser du besökt. Det gör att jag längtar ännu mer efter att få hitta min familj.

Svar: Vad roligt att du läser min blogg! När jag tänker tillbaka på allt som jag faktiskt gjort och varit med om hittills i USA, så är jag väldigt glad och tacksam för allting! Hoppas det går bra med din ansökan, och att du hittar din värdfamilj snart...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-01-05 21:22:59
Din blogg/hemsida: http://elvstoft.blogg.se
Felicia

Hej Elisabeth! Har ni åkt hem ifrån SF än? Jag jobbar som Au Pair här nämligen :)

Svar: Hej, vi åkte tillbaka till Fairfax i lördags, annars hade jag gärna setts någon dag.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-01-06 00:32:45

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: