Det är vinter i Fairfax

I fredags tog jag det lugnt i stort sett hela dagen. Efter att ha varit på semester i en vecka, så var det skönt att ta det lugnt i några dagar innan vi flög tillbaka till DC igen.
Jag skypade med mina föräldrar i nästan tre timmar!
På förmiddagen blev det lunch från In-and-Out Burgers. Det är min värdmammas favorit hamburgarställe, så hon ville gärna äta där innan hon lämnade Kalifornien.
På kvällen blev det kinamat. Sista dagen i Kalifornien, och ingen hade direkt lust att laga mat.
 
I lördags blev det en tidig morgon, för flyget från LAX gick kl.8, så vi åkte från huset redan kl.5.
Inte så roligt kanske, men det betydde att vi kom tillbaka någorlunda bra tid. Min värdmamma tyckte det var bättre att flyga med bebisen den tiden istället för på kvällen.
Flyget gick relativt bra. Många barnfamiljer med på flyget, men det var okej ändå. Inte allt för mycket skrik och gråt.
Bebisen sov faktiskt en stund också den här gången, så det var bra.
 
I söndags tog jag det mest lugnt, åkte till Fair Oaks Mall en stund.
 
I måndags var det en vanlig jobbdag igen, den första på två veckor.
Men behövde inte börja förrän kl.9, så det var skönt. Bebisen hade en läkartid på morgonen, så då fick jag sovmorgon.
Efter jobbet hämtade jag upp Tereza och vi åkte till Fair Oaks Mall, och middag på The Cheesecake Factory! Så gott!
 
Igår var en vanlig jobbdag, och jag började kl.7.30.
Och jag fick en mindre chock när jag tittade ut på morgonen, det var snö ute. Hade inte alls hört något om att det skulle snöa, så blev lite överraskad. Och kallare hade det blivit också. Några minusgrader var det, och det är det kallaste det har varit sen jag kom hit.
Efter jobbet blev det gymmet, första gången sen innan jul.
 
Idag var en vanlig jobbdag igen.
Det var en del gråt idag för bebisen, vet inte riktigt varför. Så fort jag satte ner honom på golvet så började han att gråta. Så det blev en del bärande idag, men det var relativt okej ändå.
Efter jobbet åkte jag till Nordstrom och Old Navy, och köpte lite kläder.
Det har blivit kallare här, idag var det -8 grader, så måste köpa lite mer varmare kläder. Och jag måste köpa en vinterjacka, har inte behövt det förrän nu. Men det ska vara kallt i alla fall i en vecka, och jag vill gärna kunna gå ut, så måste hitta en jacka jag kan ha när jag vill gå ut.
Dagens inköp, två nya jeans och en cardigan. Allt för 39 dollar, tyckte det var bra pris.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: