Bra jobbvecka

I måndags var en vanlig jobbdag, men lekstund, promenad, sovstund, lunch, och lite mer lekstund.
Efter jobbet blev det gymmet och Zumba.
 
I tisdags stod jag för maten, så när S hade sovstund, så gjorde jag pastasallad till kvällen. Jag gjorde det för någon vecka sedan, och båda tyckte om det, så då ville de att jag skulle göra den igen. Och det gjorde jag självklart, för jag tycker om det också såklart. Och eftersom min värdpappa var borta på jobbresa under denna vecka igen, så kunde jag gärna hjälpa till med maten någon dag, det är bara roligt tycker jag.
På kvällen mötte jag upp Olina för frozen yoghurt på Sweet Frog vid Greenbriar Shopping Center.
 
I onsdags blev det playdate med Tereza och E på förmiddagen. Denna gång gick vi till biblioteket. När det är så varmt ute, då är det nästan skönare att vara inne där det finns air condition. Och vid biblioteket här i Fairfax har de en bra barnavdelning, där de kan leka och kolla i böcker.
Efter jobbet blev det gymmet, och Jillian Michaels Bodyshread-klass.
 
I går tog jag med S till banken, för jag var tvungen att fixa en money order för att betala försäkringen för min 19e månad(resemånaden) här i USA. Och eftersom jag stannar minst två veckor på min resemånad, och inte tar första planet hem, så måste jag betala försäkring för den månaden. Så jag blev då 150 dollar fattigare. Jag har även skickat in papper om vilket datum som jag vill åka hem. Men det datumet som jag valde kunde de inte garantera flyg på, så då kan de tvinga mig att åka hem tidigare. Jag får reda på det om någon vecka, om jag får åka hem de datumet jag vill eller en vecka tidigare.
Eftersom Fair Oaks Mall ligger tvärs över parkeringen från banken så gick vi dit en stund också, innan det var dags att åka tillbaka för snacks/mellanmål och sovstund.
Efter jobbet så åkte jag och klippte mig. Har inte gjort det sen förra sommaren, så tyckte det var dags att göra det igen. Egentligen skulle jag ha gjort det för länge sen, men men... Men gjorde det nu i alla fall, som en födelsedagspresent till mig själv kan man säga, eftersom jag fyller år på tisdag.
 
Idag blev det playdate med Tereza och E på förmiddagen, även denna gången gick vi till biblioteket.
På kvällen mötte jag upp Olina igen. Först blev det middag på California Pizza Kitchen vid Fairfax Corner, och efter god mat och trevlig stund, så åkte vi vidare till Fairfax Towne Center för frozen yoghurt på Yolly Molly.
Meningen var att vi skulle på bio efteråt, men vi hittade ingen bio som vi ville se, så efter en bra stund av funderande vad vi skulle hitta på, så åkte vi vidare till Walmart och gick runt där en bra stund.
Vi hittade en del saker som man kunde ha gjort på kvällen, som t ex bowling, utomhusbio, konsert, åkt till DC, men det skulle man ha planerat och kommit på tidigare på dagen/kvällen i så fall. Men eftersom vi inte hade direkt några speciella planer, förutom att äta, så får vi hitta på det någon annan helg istället.
Så vi åkte som sagt till Walmart istället, för det var det var en av de få ställena som var öppna efter 22.
Men en bra och trevlig kväll hade vi ändå!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: